شناسهٔ خبر: 26125720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توضیحات مدیرکل بنادر هرمزگان در خصوص محموله موسوم به گازوییل قاچاق؛

بخش عمده محموله با عنوان «روغن سنگین» رفع توقیف و صادر شده است

نمایندگی هرمزگان

در پی انتشار خبری مبنی بر «کشف سه میلیون لیتر سوخت قاچاق در مخازن اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان»، مدیرکل بنادر این استان به ارایه توضیحاتی در راستای شفاف سازی جزییات این خبر پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «الله‌مراد عفیفی‌پور» در این رابطه اظهار کرد: محموله مورد اشاره پس از انجام تشریفات قانونی با اجازه گمرک وارد منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی شده و در مخازن نگهداری فرآورده های نفتی متعلق به بخش خصوصی مستقر در بندر خلیج فارس ذخیره شده بود.

وی با شفاف‌سازی بیشتر این موضوع افزود: این خبر که با عنوان کشف سه میلیون لیتر گازوییل قاچاق در رسانه‌ها مطرح شده، به محموله‌ای مربوط می‌شود که تحت‌عنوان روغن سنگین اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به مخازن نگهداری متعلق به شرکت‌های بخش خصوصی با رعایت تشریفات قانونی تحویل داده شده و مورد ظن نیروی انتظامی قرار گرفت.

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های واصله، بخش عمده‌ای از این محموله در همان روزهای نخست، رفع توقیف شده و توسط صاحب کالا با انجام تشریفات قانونی مربوطه، به کشتی بارگیری و صادر شده است.

وی با اشاره به تعاملات و همکاری‌های یگان حفاظت بندر شهید رجایی با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:  مقدار باقی مانده این محموله نیز هم‌اکنون توسط مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

این مقام مسئول افزود: همه پایانه‌ها و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی مستقر در بندر شهید رجایی، دارای مالکیت غیردولتی و متعلق به بخش خصوصی است و سرمایه‌گذاران متعهد به اجرای دقیق الزامات قانونی منطقه ویژه و رعایت ضوابط گمرک و دستوالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یادآور شد: این اداره‌کل مبارزه با هر گونه قاچاق کالا در محدوده بنادر تحت حاکمیت را ارجح امور خود دانسته و همواره تلاش داشته با همکاری مراجع مربوطه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات جدی و موثری را به انجام رساند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما