شناسهٔ خبر: 26122379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحدت، بزرگترین پیامد عید فطر در جوامع اسلامی است

گروه اجتماعی- رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بسان اینکه عید فطر به خود بازگشتن و کسب بصیرت برای زندگی جمعی در جهان اسلام است، گفت: وحدت، بزرگترین پیامد عید فطر در جوامع اسلامی است.

صاحب‌خبر -

   عید فطر آزمون بندگی است/ وحدت، بزرگترین پیامد عید فطر در جوامع اسلامی است
حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: مهم‌ترین فلسفه ماه مبارک رمضان تسلط بر نفس و تمرین خودمدیریتی است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان حکم تمرین یک ماه بندگی را پس از یک سال زندگی برای انسان دارد که این تمرین فرد را برای شرکت در آزمون بندگی روز عید فطر آماده می‌کند.
سبحانی‌نیا ادامه داد: در مدت یک ماه انسان روزه دار اعضاء و جوارح خود را از آنچه خدا منع کرده باز می‌دارد و نسبت به رعایت حقوق خلایق خود نگهدار است.
تسلط بر نفس شرط پیروزی در آزمون بندگی است
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تصریح کرد: حال این سوال پیش می‌آید که چطور متوجه شویم در آزمون عید بندگی پیروز شده‌ایم باید ببینیم چقدر از دستورات خدا تبعیت کرده و از فرامین شیطان دوری گزیده‌ایم.
وی با بیان اینکه در روایات هم آمده که در روزی که گناهی انجام نشود آن روز عید است، اظهار کرد: همانطور که فلسفه روزه خودنگهداری و تسلط برنفس است اگر در روز عید فطر این احساس تسلط بر نفس را داشته باشیم آنگاه خواهیم دید که از این آزمون سربلند بیرون آمده‌ایم.

اهتمام به حل مشکلات مسلمانان در اعیاد بزرگ مسلمانان
سبحانی‌نیا گفت: اگر انسان در پایان ماه مبارک رمضان در خود انقلابی مشاهده کرد و به فضل الهی بر نفس خود تسلط یافت، آنگاه بداند در عید بندگی به بندگی خالق دست یافته است، در واقع در روز عید فطر انسانی که نفس خود را مدیریت کرده به یک مقطع بالاتر از درجه انسانی صعود می‌کند.
وی با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در اعیاد اسلامی و تأکید آن بزرگواران در حل مشکلات مردم، بیان کرد: بخشى از کوشش‌هاى مردان الهى در ایام عید بُعد اجتماعى دارد که در حل مشکلات برادران دینى، رسیدگى به نیازمندان و محرومان و گرفتاران، شاد و مسرور ساختن برادران و خواهران دینى، کمک به مستضعفان جامعه و اهتمام به مسائل عمومى و مبتلا به مسلمانان جلوه می‌‏کند.
وحدت و اقتدار، بزرگ‌ترین پیامد عید فطر برای جوامع اسلامی است
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص بزرگ‌ترین رخداد عید فطر در جوامع اسلامی، ادامه داد: بزرگ‌ترین رویداد حج غیر از مسئله عبادی و خودسازی گردآمدن جهان اسلام و خارج شدن از منیت برای بررسی و حل مشکلات مسلمانان است.
سبحانی نیا با بیان اینکه عید فطر هم مانند کعبه مسلمانان را گرد هم می‌آورد، ادامه داد: فلسفه روزه درماه مبارک رمضان و عید فطر نیز مانند فلسفه حج از منیت خارج شدن و به ما رسیدن است که در سایه این یکی شدن جوامع اسلامی به یک اقتدار رسیده و آنگاه بر دشمنان پیروز خواهد شد.
وی اضافه کرد: عید فطر به خود بازگشتن و کسب بصیرت برای زندگی جمعی در جهان اسلام و نشان دهنده شکوه، همدلی، وحدت و عظمت جوامع اسلامی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.
سبحانی نیا افزود: اقامه نماز عید فطر باعث وحدت اجتماعی شده و از طرفی وجوب پرداخت زکات فطریه نشان از اهمیت دادن اسلام به مسائل اقتصادی فقرا و مستمندان است.
انتهای پیام 

نظر شما