شناسهٔ خبر: 26121744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آغاز مجدد فعالیت‌های هسته‌ای جواب دندان‌شکنی به بدعهدی‌های آمریکا/ مسئولان با گرانی‌ها مقابله کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای مقابله با گرانی‌های اخیر و تقویت و شکوفایی اقتصاد داخلی در همه ابعاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، صبح امروز (25 خرداد) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه پرفیض و بابرکت الهی است که بارحمت بی‌کران الهی و همه عظمتش به پایان رسید.

 

وی، تصریح کرد: روزه‌داران در این ماه با روزه‌داری و تهذیب و تزکیه نفس به مقام قرب الهی نائل می‌شوند، در این ماه خداوند به انسان توفیق داده که ترک گناه کند و عادت‌های بد را ترک کند، اما هنر این است که بعد از ماه مبارک رمضان این حالات معنوی، خضوع و خشوع در برابر خداوند باری‌تعالی را حفظ کنیم.

 

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه توشه‌ای که از ماه مبارک رمضان حاصل‌شده در طول سال و ایام مختلف تا ماه رمضان دیگر در وجود خود نهادینه کنیم، گفت: انسان همواره در معرض گناه است و باید سعی کنیم که در ایام دیگر سال مرتکب گناه نشویم و این معنویت را حفظ نمائیم.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: روز عید سعید فطر روز پاداش الهی است، پاداشی از جنس معنویت و مقام قرب الهی و عبد خدا بودن است و انسان در طول ماه مبارک رمضان در مهمان‌سرای ذات اقدس الهی مهمان بوده و از معنویت الهی برخوردار شده است.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: گرانی‌های اخیر مردم را کلافه کرده و فشار سنگینی بر مردم به‌ویژه طبقات متوسط و ضعیف جامعه وارد کرده است که واقعاً تحمل این گرانی‌ها طاقت فرساست، البته عوامل مختلفی دارد که آنچه مهم است راهبرد صحیح و برنامه‌ریزی، باید مقابله با این گرانی‌ها و پیشگیری از بالا رفتن قیمت‌ها و کنترل قیمت‌هاست.

 

خطیب نماز عید سعید فطر شهر ایلام، با تأکید بر برنامه‌ریزی برای مقابله با گرانی‌ها، خاطرنشان کرد: برخی کالاها و خدمات بیش از 70 درصد ازجمله اجاره‌بها گران شده است که لازم است مسئولان در این زمینه فکر و چاره‌ای بیاندیشند.

 

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و ورود کالاهای قاچاق باعث ایجاد مشکلات زیادی در عرصه اقتصاد شده است، متأسفانه همه‌چیز را به برجام پیوند داده و اما الآن برجام به بدترین شکل ممکن برداشته‌شده و با بدعهدی‌های آمریکا دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است.

 

وی، گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار راهبردی عنوان شد، اجرا می‌شد امروز با این مسائل روبرو نبودیم، باید به این شعار راهبردی مقام معظم رهبری برگردیم و در عرصه اقتصاد کشور اجرا شود.

 

آیت‌الله لطفی، بیان کرد: اگر شروط رهبری در برجام رعایت می‌شد، امروز شاهد گستاخی مسئولان رژیم آمریکا نبودیم، دستور مقام معظم رهبری برای ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای یک مطالبه عمومی و مردمی است، بیش از سه سال است که تأسیسات هسته‌ای کشور تعطیل‌شده که باید شروع شود که جواب کوبنده‌ای به کارشکنی‌ها و بعد عهدی‌های آمریکایی‌هاست.

 

وی، گفت: در داخل جریاناتی وجود دارد که اشتباهات راهبردی خود را در برجام می‌خواهند به گردن نظام و رهبری بیاندازند، اگر برجام را با شروط رهبری رعایت می‌کردند امروز شاهد چنینی وضعیتی در اجرای برجام و بدعهدی‌ها کشورهای طرف مذاکره به‌ویژه آمریکا نبودیم.

 

آیت‌الله لطفی، خاطرنشان کرد: روز عید فطر روزی است که فطریه به افراد مستضعف و نیازمند که در جامعه وجود دارد پرداخت می‌شود، اما بهترین نهاد برای جمع‌آوری و توزیع فطریه نهاد مقدس کمیته امام خمینی (ره) است که به بهترین شکل ممکن به افراد نیازمند جامعه خدمات‌رسانی و حمایت می‌کند.

 

نظر شما