شناسهٔ خبر: 26121020 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

محافل علمی به سوگ نشست/ استاد قانعی راد؛ رئیس اسبق انجمن جامعه شناسی ایران درگذشت

رئیس اسبق انجمن جامعه شناسی ایران؛ عصر پنجشنبه در اثر سرطان دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سید محمدامین قانعی راد، رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. سید محمدامین قانعی راد، رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران و استاد جامعه شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور عصر امروز پنج شنبه ۲۴ خرداد در سن ۶۳ سالگی به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان کسری دار فانی را وداع گفت. 

دکتر قانعی راد سال ۱۳۳۴ در شهر ری متولد شد. دارای مدرک کارشناسی پژوهشگری اجتماعی و کارشناسی ارشد و دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران بود.

از جمله آثار مرحوم دکتر قانعی راد می توان به «ساختار مدیریت نظام علمی کشور»، «نظام علمی کشور در برنامه سوم توسعه»، «ناهمزمانی دانش: روابط علم و نظام‌های اجتماعی - اقتصادی در ایران»، «تبارشناسی عقلانیت مدرن» (قرائتی پست مدرن از اندیشهٔ دکتر علی شریعتی)، «جامعه‌شناسی رشد و افول علم در ایران»،‌ «هابرماس و روشنفکران ایرانی» و بسیاری تالیفات و مقالات دیگر اشاره داشت.

دیدگاه های دکتر قانعی راد همواره دریچه ای نوین را نسبت به مسایل جامعه باز می کرد. او موشکافانه و از سر دلسوزی بسیاری از موارد مبتلابه جامعه را زیر ذره بین می گرفت و آنها را تحلیل می کرد تا شاید بتواند به عنوان یک پژوهشگر و جامعه شناس دردی از دردهای جامعه را بکاهد یا اقلا نسبت به آنها هشدار دهد./ خبر انلابن

 

نظر شما