شناسهٔ خبر: 26119188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

4 عامل بالا رفتن قیمت فلز زرد

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا 6 دلار افزایش یافت که 4 عامل مهم در آن دخالت داشتند اما مهمترین آنها تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی بود.

صاحب‌خبر -

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا 6 دلار افزایش یافت که 4 عامل مهم در آن دخالت داشتند اما مهمترین آنها تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی بود.

به گزارش فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 6.1 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1304 دلار و 90 سنت به فروش رفت.

قیمت امروز این فلز گرانبها در کمترین زمان 1298.5 دلار و در بیشترین زمان 1306.6 دلار معامله شد.

قیمت این فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 14.6 دلار و نسبت به یک سال گذشته 44.8 دلار با افزایش همراه شد.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها نقره 9 سنت افزایش داشت وهر اونس از این فلز به قیمت 17.1 دلار به فروش رفت.

و همچنین فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هر کدام 6 دلار رشد قیمت داشتند.

خبرگزاری رویترز در باره دلایل افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی نوشت: تضعیف ارزش دلار عامل مهمی در بالا رفتن اونس جهانی بود و به رغم اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داد و قرار است تا دوباره دیگر تا پایان سال افزایش دهد اما ارزش دلار پایین آمد.

دلیل دوم بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین است که سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده سرمایه‌گذاری در حوزه طلا را محیطی امن بدانند.

دلیل سوم اینکه قیمت نقره در بازارهای جهانی به بیشترین میزان دو ماه گذشته رسیده که تحریکی برای بالا رفتن قیمت فلز زرد شده است.

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست بانک مرکزی اروپا هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود و آنها رصد می‌کنند که آیا بانک مرکزی به خریدهای سرمایه‌ای گسترده خود تا آخر امسال پایان می‌دهد یا نه.

برچسب‌ها:

نظر شما