شناسهٔ خبر: 26118786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بازدید معاون علمی رئیس جمهور از طرح‌های صنعتی جهاد دانشگاهی

دکتر سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور با همراهی دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز از سه طرح بزرگ صنعتی جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این بازدید که صبح امروز با حضور در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت انجام شد، سه طرح بزرگ صنعتی شامل سیستم رانش قطار، سیستم‌های UPS و سیستم شبیه‌ساز نمک‌زدایی نفت خام مورد بازدید قرار گرفت و مسئولان و دست اندرکاران هریک از طرح‌ها توضیحاتی در خصوص جزئیات آنها ارائه کردند.

دو سیستم UPS و شبیه ساز نمک‌زدایی نفت خام با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرمایه گذاری مشترک این معاونت و جهاد دانشگاهی به انجام رسیده و مسئولان هر دو حوزه صبح امروز از پیشرفت‌های طرح و نتایج آن بازدید کردند تا بتوانند در خصوص رفع کمبودها و توسعه آتی آن تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

طرح ملی بومی‌سازی سیستم رانش قطار شهری نیز طرحی است که تلاش می‌کند چهار قطعه اساسی سیستم رانش قطارهای مترو مطابق با قطارهای متروی تهران را بسازد. در این راستا سیستم رانش موتور، سیستم برق موتور، گیربکس و موتور چهار قطعه اصلی هستند که در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده‌اند.

طرح سیستم‌های تغذیه بدون وقفه یا UPS نوعی سیستم‌های برق و کنترل است که برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع نمونه‌های داخل تولید شده توسط جهاد دانشگاهی علم‌وصنعت ساخته شده و با توجه به اینکه نمونه‌های خارجی این سیستم‌ها توسط شرکت‌های معتبر پشتیبانی نمی‌شود، تلاش شده با کمک سیستم‌های تولید داخل، سیستم‌های کنترل را خارج و مغز این نوع سیستم‌ها را بر اساس طراحی مدل‌های داخلی انجام دهند.

سومین طرح فوق سیستم نمک‌زدایی نفت خام است. با استفاده از این سیستم، نمک نفتی که از چاه خارج می‌شود، قبل از ورود به پالایشگاه‌ها، گرفته می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.این مدل در واقع نمونه کوچکی از مدل‌های بزرگ صنعتی است که بر اساس آن دانش طراحی سیستم‌های بزرگ به دست می‌آید و در نهایت سیستم‌های بزرگ طراحی می‌شوند .بنابراین این سیستم نمونه پایلوت و نوعی شبیه‌ساز به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما