شناسهٔ خبر: 26118689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کره جنوبی ادامه رزمایش با آمریکا را با دقت بازنگری می کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، کره جنوبی ادامه رزمایش با آمریکا را با دقت بازنگری می کند.
رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد در صورت ادامه گفتگوهای آمریکا و کره شمالی در تمرینات نظامی مشترک با واشنگتن بازنگری می کند.
مون جائه این در دیدار با اعضای شورای امنیت ملی کره جنوبی در راستای ارزیابی نشست رهبران آمریکا و کره شمالی و همچنین ارائه دیدگاه های دولت کره جنوبی؛ از بازنگری دقیق در ادامه رزمایش سئول و واشنگتن خبر داد.
در نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد وزرای دفاع و خارجه، رئیس دستگاه امنیتی و مشاور امنیت ملی این کشور حضور داشتند.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پس از برگزاری نشست با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در سنگاپور گفت: از آنجا که ادامه برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی در خلال روند مذاکرات با کره شمالی نامناسب است تصمیم دارد اینگونه تمرینات نظامی مشترک را متوقف کند.
مون جائه این افزود، درصورتی که کره شمالی صادقانه موضوع خلع سلاح هسته ای را عملی کند و همچنین گفتگوهای صادقانه پیونگ یانگ و واشنگتن با هدف ریشه کنی مناسبات خصومت آمیز ادامه یابد، وی نیز تمرینات نظامی مشترک سالانه بین سئول و واشنگتن را با دقت بازنگری می کند.
این در حالی است که در شرایط کنونی، براساس اعلامیه پانمونجوم که در آن سران کره شمالی و جنوبی متعهد شدند پس از برگزاری سومین اجلاس دو کره در 27 آوریل در روستای پانمونجوم روند اعتماد سازی را آغاز کنند انتظار است سئول در اعمال فشارهای نظامی خود انعطاف بیشتری داشته باشد.
تمرینات نظامی و مشترک آمریکا و کره جنوبی در بهار و پاییز هر سال برگزار می شود.
امسال رزمایش بهاری کره جنوبی به دلیل میزبانی بازیهای المپیک زمستانی در این کشور، در آوریل برگزار شد.
رئیس جمهور کره جنوبی خاطر نشان کرد، نشست های اخیر بین مقامات سه کشور و توافقات برای ادامه برگزاری اینگونه گفتگوها سبب تقویت مناسبات توسعه یافته بین سئول، پیونگ یانگ و واشنگتن شده است.
رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد اکنون زمان آن فرا رسیده که به صلح و توسعه شبه جزیره کره با رویکردی جامع بنگریم.
وی بر اولویت اجرا و برقراری صلح و رونق در شبه جزیره کره تاکید کرد.

نظر شما