شناسهٔ خبر: 26118557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به‌جامانده از حادثه انفجار در یک مدرسه

روایت تلخ دختر ۱۳ ساله و ترکش‌هایش؛ زخم‌های «فاطمه» مرهم می‌خواهد

خرم‌آباد- تنها ۱۳ سال دارد و بدنش پر از ترکش است، زخم‌هایش هنوز التیام نیافته و مرهم می‌طلبد؛ این روایت قربانی به‌جامانده از حادثه انفجار در یکی از مدارس لرستان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: هشتم اسفندماه ۹۶ بود که انفجار دریکی از مدارس دخترانه شهرستان کوهدشت منجر به مصدومیت شدید ۳ دانش‌آموز شد، حادثه‌ای که در ابتدا با عنوان ترکیدگی شوفاژ مدرسه از سوی مسئولان روایت شد و پس‌ازآن با تیتر انفجار مواد محترقه به سر خط رسانه‌ها رفت.

آنچه بر دانش‌آموز حادثه‌دیده انفجار در مدرسه کوهدشت گذشت

اما روزهای پس از حادثه کمتر کسی به سراغ دانش‌آموزانی رفت که در این حادثه دچار جراحات شدید شده بودند. «فاطمه رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله‌ای است که در جریان این حادثه دست و پای خود را ازدست‌داده و باوجود ضایعاتی در چشم‌چپش امکان درمان را به علت خطر نابینا شدن ندارد.

انتشار فیلمی ازآنچه بر فاطمه گذشته، بار دیگر این موضوع را به سر خط رسانه‌ها برد تا صحبت‌ها حاکی از آن باشد که باگذشت حدود ۴ ماه، «فاطمه رضایی» دانش‌آموز حادثه‌دیده کوهدشتی هنوز حال مساعدی ندارد و روند درمان خود را در تهران پیگیری می‌کند.

فاطمه رضایی می‌گوید، چشمش آسیب‌دیده و امکان درمان به علت خطر نابینا شدن وجود ندارد؛ پای فاطمه نیز یک‌بار جراحی‌شده و عمل پیوند عضو آن تاکنون موفق نبوده است. مچ دست فاطمه نیز قطع‌شده و حالا فاطمه با همه جراحاتی که در بدن خود دارد چشم انتظار حمایت و کمک خیران است.

به گفته پدر فاطمه، امکان درمان فاطمه رضایی در بیمارستان‌های خارج از کشور وجود دارد اما خانواده او توانایی مالی اعزام فاطمه را ندارند؛ جزئیات حادثه و صحبت‌های فاطمه رضایی و خانواده‌اش را در فیلم زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مسئولان آموزش‌وپرورش «فاطمه» را رها نکرده‌اند

اما مسئولان در وزارت آموزش‌وپرورش نیز «فاطمه» را رها نکرده اند و اطلاعات حاکی از آن است که مسئولان روند درمان فاطمه رضایی را در بیمارستان‌های تهران دنبال می‌کنند.

یک دست فاطمه قطع‌شده و چشمش در معرض تخلیه است

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش از صفرتا صد برای درمان فاطمه رضایی کمک کرده است، اظهار داشتیک دست فاطمه قطع‌شده و چشمش در معرض تخلیه است.

وی بابیان اینکه بیشتر از سه ماه است که فاطمه رضایی و خانواده او را برای پیگیری روند درمان در تهران اسکان داده ایم، تصریح کرد: بر اساس بیمه حوادث دانش‌آموزی، کار درمان فاطمه پیگیری شده است و آموزش‌وپرورش از لحاظ قانونی طبق این بیمه می تواند پیگیر درمان فاطمه باشد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه پس از وقوع حادثه نیز به دستور وزیر آموزش‌وپرورش کار درمان فاطمه رضایی را پیگیری کردیم و ساختمانی را در اختیار آن‌ها قراردادیم تا در تهران اسکان پیدا کنند، افزود: فاطمه رضایی را در بیمارستان تهران بستری کردیم و تمام هزینه‌های پرستاری و پزشکی او را پرداخت کرده ایم و حتی بعد از مرخص شدن پرستار و پزشک از بیمارستان باهنر به ساختمان محل اسکان می آمدند و کار پانسمان و مداوا را انجام می دادند.

اگر خیران کمک کنند، روند درمان فاطمه برای ترمیم بافت‌های دست او پیگیری می‌شود

کریمی فر با اشاره به اینکه فاطمه جراحات سخت عفونی دارد، برای درمان او تاکنون چندین برابر بیشتر از تعهدات هزینه کرده ایم، ادامه داد: غرامت نقص عضو نیز ۱۰۰ میلیون تومان است که پس از طی فرآیند قانونی به او پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه نکته دیگر در زمینه ابعاد حادثه ای است که در مدرسه فاطمه رخ داده و اولیای فاطمه رضایی نیز از آموزش‌وپرورش شکایت کرده اند، تصریح کردشکایت هم از طریق مراجع ذی‌ربط در حال پیگیری است و رای مراجع قضایی در این رابطه ملاک خواهد بود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه ما نه تنها در چارچوب اختیارات خود بلکه همه زیرمجموعه خود را نیز برای کمک به فاطمه بسیج کرده ایم، ادامه دادالان هم به گفته پدر «فاطمه رضایی» پزشک‌ها گفته اند فاطمه برای درمان باید به خارج از کشور اعزام شود.

کریمی فر با اشاره به اینکه یک ترکش در نزدیک قرنیه چشم فاطمه وجود دارد که اگر بخواهد عمل شود ممکن است بینایی‌اش را از دست بدهد، افزود: اگر خیران کمک کنند، احتمالا بافت های دست چپ فاطمه ترمیم می شود.

«فاطمه» چشم انتظار دست‌های یاری گر

وی بابیان اینکه خانواده فاطمه از لحاظ مالی در مضیقه هستند والان هم ما برای درمان او کمک می‌کنیم و در همه فرآیندهای درمانی فاطمه با چنگ و دندان کمک کردیم و حامی او بوده ایم، تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های بیمارستانی بر اساس تعهدات بیمه حوادث بوده که ما ۲۰ برابر آن نیز هزینه کرده ایم تا فاطمه بتواند به زندگی برگردد و حمایت هایمان را نیز ادامه خواهیم داد.

به‌هرروی، پیگیری حادثه انفجار، جزئیات و سهل‌انگاری احتمالی صورت گرفته در این قضیه از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری است اما در این بین نباید وضعیت فاطمه رضایی این نوجوان ۱۳ ساله به دست فراموشی سپرده شود.

خیران و مردم نیک‌اندیش باید برای حمایت از فاطمه به میدان بیایند؛ شاید این حادثه برای هر یک از ما اتفاق می‌افتاد و نیازمند به حمایت دست های یاری گر می‌شدیم؛ فاطمه چشم انتظار کمک خیران است تا روند درمان خود را طی کند و بار دیگر به کلاس درس برگردد وزندگی عادی خود را از سر بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما