شناسهٔ خبر: 26118514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اولین جشنواره ملی گردشگری و گیاهان دارویی در تربت حیدریه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری تربت حیدریه از برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری وگیاهان دارویی درتربت حیدریه از ۱۱ الی ۱۴ تیرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران درمورد جشنواره ملی گردشگری وگیاهان دارویی جشنواره گفت: جشنواره از ۲۵ تا ۲۸تیرماه برگزار می شود وبه دو دلیل برنامه برگزاری تغییر کرد یکی تقارن با کنکور سراسری ودیگر مسابقات جام جهانی که قرار بود از ۱۱ تا ۱۴تیر ماه برگزار شود.

وی افزود: جشنواره در دومحور طبیعت گردی وگیاهان دارویی برگزار می شود که از اهمیت خاصی برخوردارمی باشد که درمحور گیاهان داوریی از اساتید مطرح در زمینه گیاهان دارویی دعوت شده است.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر حوزه گردشگری وگیاهان داوریی ۸ مورد از قابلیت ها وظرفیت های شهرستان معرفی می شود که شامل کشاورزی، آداب ورسوم ، صنایع ، معادن و آثار تاریخی در این قالب معرفی می شوند. کنند .

وی گفت : این جشنواره جهت رشد و توسعه همه‌ جانبه شهرستان برگزار می‌شود و می‌طلبد کلیه دستگاه‌ها و نهادها از مجموعه امکانات و ظرفیت خود در جهت برگزاری باشکوه جشنواره استفاده کنند.

محمدی تصریح کرد: شهرستان تربت حیدریه با دارا بودن آثار طبیعی و تاریخی فراوان و قطب کشاورزی و وجود گیاهان دارویی دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است،  این جشنواره میتواند روش مناسبی برای توسعه همه‌ جانبه شهرستان باشد و در نتیجه پس از برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها شاهد تغییر الگوی کشت به‌ تناوب در شهرستان باشیم.

محمدی گفت : این جشنواره همچنین فرصت ارزشمندی برای به نمایش درآوردن توانمندی‌های شهرستان است که در این راستا همه دستگاه‌ها می‌توانند توانمندی شهرستان را به نمایش درآوردند.

در ادامه مهر آفرین، معاونت اجرایی جشنواره از تشکیل کمیته اجرایی برای برگزاری جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی خبر داد و عنوان کرد: این کمیته ها فعالیت‌های خود را آغاز و به‌ صورت روزانه تا روز برگزاری جشنواره گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه اعلام می‌کنند که رئیس ستاد فرماندار، دبیر ستاد، رئیس میراث فرهنگی، معاونت هماهنگی آقای عیدی، معاونت پشتیبانی آقای یوسفی ومعاونت اجرایی به عهده آقای مهر آفرین می باشد همچنین در انجام این برنامه تقریبا ۱۵ اداره دولتی ، ۸ سازمان مردم نهاد، ۴ شرکت خصوصی ، ۵۰ نفر نیروی اجرایی مستقیم وحدود ۱۵۰ نفر نیروی غیرمستقیم فعالیت دارند.

وی گفت : برای جذب گردشگر با ۱۸۰۰ لیدر تور تماس گرفته شده ودرتمام کشور تورهای گردشگری فعال شدند که به سه شکل می توانند دراین جریان شرکت کنند به صورت خانوادگی، به صورت تور که گروهی حساب می شودویا از طریق هیات های کوهنوردی واتومبیل رانی حضور پیدا کنند.

مهرآفرین افزود: ظرفیت افرادی که در جشنواره شرکت می کنند ۵۰۰ نفر است که سه شنبه شب در تربت حیدریه اسکان دارند که دوشب در دامنه کوه نصر ویک روز برنامه در روستای بکاول می باشد و درجایی که کمپ قرار می گیرد پیش بینی حمام ،و سرویس بهداشتی شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره در دوبخش گردشگری درسه روز برگزار می شود که افرادی که دربخش گیاهان دارویی شرکت می کنند در بخش گردشگر هم هستند وبرای استقرار واسکان درکمپ طبیعت گردی دراین سه شب پذیرایی می شوند وهر روز به مکان های مختلف برای بازدید ، طبیعت گردی و همچنین از برنامه های موسیقی محلی ، رقص های محلی و غذاهای محلی استفاده کنند.

نظر شما