شناسهٔ خبر: 26118238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جام جهانی 2018

روسیه با تحقیر سعودی‌ها افتتاحیه را جشن گرفت

روسیه در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ به راحتی و مقتدرانه به برتری دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، اولین بازی جام جهانی 2018 با برتری 3 بر صفر روسیه میزبان مقابل عربستان، اولین نماینده تاریخ آسیا در بازی افتتاحیه جام جهانی به پایان رسید.

در نیمه اول سعودی‌ها بازی را کمی بهتر از میزبان رقابت‌ها استارت زدند و چند دقیقه‌ای روسیه را تحت فشار گذاشتند، اما دقایقی بعد روس‌ها بر بازی سوار شدند و در یک ارسال از جناح چپ روی دروازه توسط گازینسکی به گل رسیدند. مدافعان عربستان که بعد از سه ارسال متوالی روس‌ها از روی نقطه کرنر نظم فاعی‌شان از دست دادند، در پوشش سمت راست محوطه جریمه‌شان روی سانتر الکساندر گولوین غافلگیر شدند و به این ترتیب در دقیقه 12 اولین گل جام بیست‌و‌یکم با ضربه سر یوری گازینسکی، بازیکن تیم کراسنودار روسیه برای میزبان به ثبت رسید.

روس‌ها اما دقایقی پس از گلزنی بدشانس بودند، چون آلن ژاگوئف، مهاجم و یکی از مهره‌های کلیدی خود را در دقیقه 24 به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت ران از دست دادند و به جای او چریشف به میدان رفت. پس از خروج ژاگوئف بازی دو تیم متعادل‌تر شد، اما تنها چهار دقیقه به پایان نیمه اول بود که در یک ضدحمله میزبان رقابت‌ها توسط چریشف گل دوم را زد و به این ترتیب روسیه با یک برتری مطمئن به رختکن رفت.

در نیمه دوم برتری روسیه ادامه یافت و این تیم پس از ترتیب دادن چند حمله توسط زوبا در دقیقه 71 به گل سوم دست یافت. میزبان پس از این گل به اداره بازی پرداخت و با گلزنی دنیس چریشف در دقیقه 1+90 جشنواره گل خود را کامل کرد و بهترین شروع خودش در تاریخ حضور در جام‌های جهانی تحت عنوان کشور روسیه را رقم زد. البته این پایان کار نبود و الکساندر گلووین در دقیقه 4+90 گل پنجم میزبان را به ثمر رساند تا شروعی توفانی در جام بیست‌ویکم داشته باشد.

قضاوت این دیدار برعهده نستور پیتانا از آرژانتین بود.

نظر شما