شناسهٔ خبر: 26118053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

با شکایت ایالات نیویورک از رئیس جمهور آمریکا؛

آغاز جنجال تازه: ترامپ کمک‌های خیریه را بالا کشیده است

ایالت نیویورک پرونده‌ای قضایی را علیه دونالد ترامپ و فرزندانش به خاطر سوءاستفاده از بنیاد خیریه شان را به جریان انداخته و خواهان انحلال این بنیاد شده است.

صاحب‌خبر -
شکایت ایالت نیویورک از ترامپ به خاطر بالا کشیدن کمک‌های خیریه
 
به گزارش خبرنگار « پارسینه» به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شکایت ایالت نیویورک آمریکا، بنیاد دونالد ترامپ به «هماهنگی گسترده غیرقانونی سیاسی با کمپین انتخاباتی ترامپ، مبادلات داخلی مکرر و عمدی در راستای  سود شخصی و منافع تجاری آقای ترامپ و نقض تعهدات قانونی ابتدایی برای بنیاد‌های غیرانتفاعی» متهم شده است.

در این شکوائیه گفته شده که رئیس جمهور آمریکا از منابع مالی بنیاد برای پرداخت صورت حساب‌های قانونی، تبلیغ هتل‌های برند ترامپ، و مخارج شخصی استفاده کرده است.

همچنین ادعا شده است که این بنیاد در یک برنامه تلویزیونی در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ به طور غیرقانونی برای جمع آوری ۲.۸ میلیون دلار جهت حمایت از کمپین انتخاباتی ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است.

ترامپ بلافاصله پس از انتشار این خبر، در توییتر خود واکنش نشان داد و آن را یک «پرونده مسخره» خواند و وعده داد که با آن مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا «دموکرات‌های سست نیویورکی» را متهم کرد که هرکاری می‌کنند تا او را به خاطر بنیاد خیریه اش مورد پیگرد قرار دهند و اضافه کرد «درباره این پرونده سازش نخواهم کرد!».

در شکایت ایالت نیویورک علاوه بر دونالد ترامپ، از پسرانش دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، و همچنین دخترش ایوانکا ترامپ که در هیئت مدیره بنیاد حضور داشته اند، نام برده شده است.

نیویورک خواهان بازگشت ۲.۸ میلیون دلار و انحلال بنیاد شده و همچنین خواسته است که ترامپ به مدت ۱۰ سال و فرزندانش هر کدام یک سال از عضویت در هیئت مدیره نهاد‌های خیریه در نیویورک منع شوند.

باربارا آندروود، دادستان کل نیویورک گفت که تحقیقات نشان می‌دهند بنیاد ترامپ چیزی شبیه «یک دسته چک» برای پرداخت‌های آقای ترامپ و کسب و کارش بوده است.

او گفت: «این شیوه‌ای نیست که بنیاد‌های خیریه باید عمل کنند و دفتر من قصد دارد این بیناد و مدیرانش را به خاطر سوءاستفاده از دارایی‌های خیریه مسئول بداند».

نظر شما