شناسهٔ خبر: 26117811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار هریس خبر داد:

تخصیص اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریالی به بزرگراه اهر-هریس-تبریز

هریس - فرماندار هریس از تخصیص اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریالی به بزرگراه اهر-هریس-تبریز در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری هریس، علی محمودی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هریس اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه دو شاخص مهم جمعیت و محرومیت برای تقسیم اعتبارات موردتوجه برنامه ریزان کشوری قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان هریس در ادامه سخنان خود از تخصیص اعتبار بودجه حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی برای شهرستان هریس در سال جاری خبر داد و افزود: تخصیص این اعتبارات از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است.

نماینده عالی دولت در شهرستان هریس با توصیه أکید به مدیران دستگاه‌ها به منظور تلاش برای جذب اعتبارات اختصاص‌یافته، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با سازمان مربوطه خود ارتباط بیشتری داشته و اعتبارات بیشتری را ازمحل اعتبارات ملی بی نام جذب نمایند و همچنین در ارتباط با پروژه ها نظارت و کنترل لازم را داشته باشند.

وی حمایت و جذب سرمایه‌گذار را از اولویت های کاری همه مدیران دستگاه های اجرایی دانست و افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای تولید و ایجاد اشتغال باید از اولویت کاری همه مدیران دستگاه‌ها باشد تا با افزایش روند سرمایه‌گذاری در منطقه وضعیت کار و تولید در مسیر رشد قرار گیرد.

فرماندارهریس در مورد رونق صنعت گردشگری در شهرستان گفت: صنعت گردشگری هریس باید به جایی برسد که باعث معیشت مردم شهرستان گشته و با ایجاد جاذبه‌های گردشگری زمینه برای توقف بیشتر گردشگران در منطقه فراهم شود.

وی تصریح کرد: وجود ذخایر معدنی، صنایع دستی‌، سرمایه انسانی و دانش ضمنی آنها پتانسیل‌های لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ورونق اقتصاد در شهرستان هریس ایجاد کرده است.

محمودی با بیان اینکه توانایی استفاده از ظرفیت‌های پیرامون شهرستان نیز مصداق برونگرایی در این صنعت است، افزود: کلانشهر تبریز می‌تواند سرریز مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی برای شهرستان هریس داشته باشد.

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در میان پروژه‌های ملی شهرستان، پروژه جاده تبریز-هریس-اهر جزو فعال‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود که در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال( ۲۵ میلیارد تومان) به این پروژه تخصیص داده شده است و امسال در سفراخیر ریاست جمهوری ۱۳۰۰ میلیارد ریال (۱۳۰ میلیارد تومان) اعتبار تصویب گردیده که با تخیصص به موقع اعتبارات به این طرح شاهد اتمام و افتتاح این پروژه در آینده نزدیک خواهیم بود.

نظر شما