شناسهٔ خبر: 26117736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قرآن تابلوی هدایت است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: قرآن که در ماه مبارک رمضان نازل شده برای نا تابلوی هدایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی درمراسم باغ قرآن که به همت کانون فرهنگی و هنری شکوفه های بهشتی در ارومیه برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم راه را پیدا کنیم قرآن همچون نوری است که می تواند مسیر رشد و تعالی بشر را روشن کند.

وی افزود: قرآن کلام الله مجید است یعنی همیشه تازگی دارد و هیچ وقت آموزه های دینی و قرآنی تمام نمی شود.

این مسوول اضافه کرد: باید همیشه قرآن و این کلام دلنشین را در زندگی خود جاری کنیم ولی قرائت قرآن در ماه رمضان اثرات مثبت بساری دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آینده کشور در دست کودکان است، گفت: خوب است که فرزندانمان قرآنی پرورش یابد، چراکه آنها مدیران آینده خواهند بود.

وی اضافه کرد: کانون های مساجد بستر خوبی را برای پرورش استعداد های قرآنی فراهم آورده است که خانواده ها باید از این فرصت استفاده کنند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام اباذر بیگی، مسوول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، گفت: قرآن تنها راه رسیدن به حقایق هستی است و لذا آموزش مبانی قرآن بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: مسولان کانون ها با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند باید بر این مهم همت گمارند. این مسوول خاطرنشان کرد: دیگر به رشد کمی کانون ها رسیده ایم و امروز زمان رشد کیفی این کانون هایست.

بیگی گفت: رویکرد قرآنی کانون ها بسیار اثر گذار خواهد بود اگر با فرهنگ وهر نیز آمیخته شود.

گفتنی است در پایان مراسم به نفرات برتر جایزه اهدا شد.

نظر شما