شناسهٔ خبر: 26117198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار آبادان:

۹۶ درصد از خط دوم انتقال آب غدیر به آبادان به اتمام رسیده است

آبادان – فرماندار آبادان گفت: تا این زمان ۹۶ درصد از خط دوم انتقال آب غدیر به آبادان به اتمام رسیده است.

صاحب‌خبر -

عزیزاله شهبازی عصر امروز در حاشیه آغاز به کار عملیات اجرایی ۶ کیلومتر لوله گذاری خط دوم غدیر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این عملیات در واقع اجرای دومین مصوبه از جلسه ۱۷ خردادماه جاری و با حضور استاندار بود که در آبادان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این خط، آب شرب مناسب را از خط جامع آبرسانی آبادان واقع در ایستگاه ۱۱ به سمت تصفیه خانه شهید کشتکار (در جمشیدآباد) منتقل می کند، اظهار کرد: در صورت نبود مشکل بر سر راه اجرای طرح، براساس تعهد پیمانکار این خط آبرسانی بین یک ماه تا ۴۰ روز به اتمام می رسد.

فرماندار آبادان با یادآوری تخصیص و هزینه کرد ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای اجرا و همچنین تکمیل خط دو هزار میلی متری آبرسانی غدیر در آبادان تصریح کرد: با اتمام این طرح آبرسانی ۲۰ هزار مترمکعب از این آب توسط این خط به تاسیسات آب روستایی می رسد.

شهبازی، سهمیه آب روستاهای آبادان در طول شبانه روز را هم اکنون ۳۵ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: با اتمام خط دوم آب غدیر، ۲۰ هزارمترمکعب آب دیگر نیز به این میزان افزوده می شود.

وی افزود: همچنین با اتمام کار احداث سد بالادست بهمنشیر و بهره برداری از آن و افزایش دبی رودخانه، آب بهمنشیر کنترل می شود و با اختلاط آب غدیر و آب رودخانه بهمنشیر، آبی مناسب و کنترل شده ای وارد شبکه آبرسانی روستایی آبادان می شود.

وی از سازمان آب و برق خوزستان به عنوان مجری طرح نام برد و اظهار کرد: بر اساس قول مدیران عامل

 سازمان آب و برق خوزستان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تا پایان تیرماه ۱۵۰ هزار متر مکعب آب غدیر به تمام شهرستان (شهر و روستاهای آبادان) می رسد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۶ درصد از کار انجام شده و امید می رود تا بر اساس دستور استاندار و هم افزایی ایجاد شده در میان دستگاههای مرتبط و همکاری جدی سازمان منطقه آزاد اروند، شاهد بهره مندی مردم از آب مصرفی مناسب و خوب باشیم.

نظر شما