شناسهٔ خبر: 26117047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از دو هزار حامی در طرح کمک به ایتام

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم استان به جمع حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مجید مومنی عنوان کرد: امروز در میان جامعه کارگری، کارمندی، مشاغل آزاد و افراد با بیش از دو هزار حامی در طرح کمک به ایتام توانایی‌های مختلف شاهد مشارکت در طرح‌های خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) هستیم.
وی گفت: به برکت همین حضور مردم و مشارکت‌های آنان است که از سال گذشته برنامه ریزی برای خانه دار کردن ایتام در استان آغاز و مقرر شد تا پایان سال ۹۷ یتیم بدون مسکن در استان وجود نداشته باشد
مومنی بیان کرد: سال گذشته هزار و ۶۸۱ یتیم در استان قزوین تحت حمایت این نهاد بود که ۱۸ هزار و ۷۰۶ حامی برای کمک به این ایتام با کمیته امام خمینی (ره) همکاری داشتند.
وی افزود: سال گذشته مجموع کمک‌های حامیان در طرح اکرام ایتام بیش از ۸۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بود که متوسط سرانه کمک حامیان بیش از ۳۷۰ هزار ریال و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان چهار میلیون و ۱۷۰ هزار ریال بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی براساس ضوابط و قوانین ادامه داد: هر یتیم دارای شناسه است که حساب بانکی و کد شناساسی آن را نشان می‌دهد و کمک‌های حامیان از طریق شماره شناسه به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح اکرام محسنین نیز برای فرزندانی اجرا می‌شود که از نعمت پدر محروم نیستند، ولی به لحاظ بیماری، از کارافتادگی و یا بدسرپرستی دارای تنگنا‌های مالی هستند.
در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار خانوار با ۳۴ هزارو ۹۰۰ نفر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یکهزارو ۶۸۵ نفر ایتام هستند که ۱۸ هزارو ۷۰۶ حامی حمایت مادی و معنوی آنان را بر عهده دارند.

نظر شما