شناسهٔ خبر: 26116975 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ریشه‌کن کردن کم خونی با خورشتی خوشمزه

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی خورشت را به علت داشتن اسیدفولیک، آهن و ویتامین B ۱۲ برای مبتلایان به کم خونی مفید دانست.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی خورشت را به علت داشتن اسیدفولیک، آهن و ویتامین B ۱۲ برای مبتلایان به کم خونی مفید دانست.

به گزارش شفاآنلاین،خورشت بامیه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های Bمانند B۱، B۲، B۵، B۶، B۱۲، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، اسید فولیک، منیزیم، منگنز و سلنیوم است.

برای بررسی خواص خورشت بامیه و اینکه مصرف این خورشت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
 مهم‌ترین خواص خورش بامیه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص خورشت بامیه اظهار کرد: این خورشت به علت داشتن اسید فولیک، آهن و ویتامین B۱۲ برای زنان باردار و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است؛ خورشت بامیه نقش مؤثری در تقویت، ترمیم و جوانسازی پوست دارد و به سلامتی سیستم قلبی و عروقی هم کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر خورشت بامیه بیان کرد: این خورشت به علت وجود گروه ویتامین‌های B و املاح معدنی تأثیر چشمگیری در تقویت و رشد مو‌ها دارد و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند؛ خورش بامیه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و منگنز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خورشت بامیه به علت داشتن کلسیم، فسفر و ویتامین‌های مختلف موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ خورشت بامیه دستگاه گوارش را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند.

عظمایی با اشاره به انرژی‌زا و مناسب بودن خورشت بامیه برای وعده نهار و شام یادآور شد: این خورشت نقش مؤثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما