شناسهٔ خبر: 26116785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم روسیه آمریکا، اوکراین و انگلیس را دشمنان کشورشان می‌دانند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شمار روس‌هایی که آمریکا را دشمن کشورشان می‌دانند به ۷۸ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

مردم روسیه آمریکا، اوکراین و انگلیس را دشمنان کشورشان می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شمار روس‌هایی که آمریکا را دشمن کشورشان می دانند به 78 درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که اواخر ماه مه توسط موسسه مستقل «لِوادا» انجام شد و 1600 نفر در 52 منطقه روسیه در آن شرکت داشتند، کشورهای بلاروس، چین، قزاقستان و سوریه کشورهای «دوست و متحد» روسیه محسوب می شوند.

شمار روس‌هایی که آمریکا را دشمن روسیه می دانند از 37 درصد در سال 2006 به 78 درصد در سال 2018 افزایش یافته و این در حالی است که روابط بین دو کشور به پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد رسیده است. بر اساس این نظرسنجی از هر دو روس، یک نفر (49 درصد) اوکراین را دشمن روسیه می داند. این رقم پس از پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 سه برابر شده است.

امسال برای نخستین بار تعداد زیادی از روس ها (38 درصد) انگلیس را در بین کشورهای «دشمن» آورده اند که شاید علت آن ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس در تاریخ چهارم مارس باشد. این ماجرای جنجال برانگیز یک بحران دیپلماتیک بین لندن و مسکو ایجاد کرد.

از هر دو روس، یک نفر (55 درصد) نیز اعلام کرده است که احساسات «منفی» یا «بسیار منفی» نسبت به اتحادیه اروپا دارد و این در حالی است که یک سوم مردم روسیه (28 درصد) نیز اعلام کرده اند احساس «مثبتی» به اروپایی ها دارند.
انتهای پیام/

نظرسنجی از روس‌ها درباره کشورهای دوست و دشمن مسکو

نظر شما