شناسهٔ خبر: 26116033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خوزستان:

توسعه متوازن و پایدار تمام نقاط شهرها مورد توجه قرار گیرد

اهواز – ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه متوازن و پایدار در شهر ها به ویژه مرکز استان گفت: باید در بخش خدمات شهری نیز با جامع نگری عمل کنیم، اگر یک نقطه از شهر توسعه می یابد نباید از سایر نقاط غافل شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنج شنبه در آیین افتتاحیه پل اصلی تقاطع چند سطحی شهید بندر با انتقاد از عقب ماندگی اهواز در برخی حوزه های عمرانی از سایر کلانشهرها خاطر نشان کرد: باید با خرد جمعی برای توسعه هر چه بیشتر استان درهمه زمینه ها گام برداریم.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افتتاح پروژه های عمرانی بیشتر در نقاط مختلف شهر اهواز اظهار داشت: باید پروژه های عمرانی به سرعت و جدیت در کلانشهر اهواز افتتاح شوند تا شاهد پیشرفت این کلانشهر در سطح سایر کلانشهرها باشیم البته برای انجام پروزه ها نباید تنها به دنبال تامین اعتبار از منابع دولتی بود، سایر کلانشهرها با استفاده از ظرفیت های قانونی زمینه تولید ثروت را فراهم کرده اند.
شریعتی افتتاح تقاطع چند سطحی شهید بندر را عاملی موثر در کاهش اتلاف سوخت و زمان و اثرات زیست محیطی توقف خودروها در پشت چراغ های راهنمایی عنوان کرد.

**توسعه اهواز نیازمند اراده جمعی است
رییس شورای شهر نیز توسعه کلانشهر اهواز را نیازمند یک اراده جمعی دانست و گفت: اگرچه مشکلات بسیاری در شهر وجود دارد اما با یک حرکت منسجم می توان آنها را حل کرد.
محمدجعفر فلسفی با بیان اینکه پروژه غیر همسطح شهید بندر در نوع خود کم نظیر است ادامه داد: این پروژه با مشارکت تمام دستگاه ها و شرکت هایی که در این میدان تاسیسات داشتند به اتمام رسید.
وی یادآور شد:شهر اهواز تشنه خدمت رسانی است ، نباید با برخی اقدامات در انجام امور خلل ایجاد کرد بلکه وقتی نقدی هم صورت می گیرد باید با نگاه خیرخواهانه باشد.
فلسفی تاکید کرد: همه باید در اجرای برنامه های مورد هدف، خود را مسئول بدانند و اینگونه نیست که تمام مسئولیت ها متوجه یک شخص باشد.

**کلکسیون تاسیسات در میدان شهید بندر
مشاور استاندار در امور عمرانی نیز در این همایش میدان شهید بندر اهواز را کلکسیونی از تمام تاسیسات دانست و گفت: عبور خطوط فشار قوی متوسط و ضعیف برق، تونل مترو، آب و فاضلاب، فیبر نوری، لوله انتقال گاز و لوله انتقال بنزین تنها بخشی از موانع ساخت این تقاطع در زیر زمین بود.
پیمان کاظمی نژاد با اشاره به اینکه میدان شهید بندر کانون تقسیم مسیرهای ورودی و خروجی شهر اهواز است ادامه داد: این تقاطع شامل یک پل اصلی از سمت جاده ماهشهر به میدان پنج نخل به طول 372 متر و چهار پل گرد است.
9887/6002

نظر شما