یکی از مهمترین اعلامیههای مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی E3 2018، اضافه شدن پنج استودیو جدید به فهرست استودیوهای داخلی مایکروسافت بود. شکی نیست که این اقدام مایکروسافت در واکنش به انتقادات بسیاری که به کمبود عناوین فرست پارتی کنسول ایکسباکس در مقایسه با رقبای خود وارد است، بوده است و این احساس نیز وجود دارد که از عناوین کمی هم که موجود است تاکنون به شیوههای مختلف استفاده شده است.
به تازگی وبسایت Windows Central، مصاحبهای با مایک یبارا (Mike Ybarra) معاون اجرایی ایکسباکس در مورد موضوعات مختلف داشته است و اینکه چه سرنوشتی در انتظار این استودیوها خواهد بود.
خوشبختانه با توجه به صحبتهای یبارا، هدف از این ترکیببندی و ادغام این بوده است که ایدههای خلاقانه به اکوسیستم مایکروسافت اضافه شوند؛ در واقع مایکروسافت نمیخواهد که خواسته خود را بر این استودیوها تحمیل کند. تیم ایکسباکس خواهان تنوع بخشیدن به رویکرد خود در ساخت بازیها و جهانی شدن عناوین خود است و انتظار دارد که استودیوهای نینجا تئوری (Ninja Theory)، کمپالشن گیمز (Compulsion Games)، آندد لبز (Undead Labs)، پلیگراوند گیمز (Playground Games) و استودیو تازه تشکیل یافته در سانتامونیکا یعنی انیشتیو (The Initiative) بتوانند در این مورد به پلتفرمهای ایکسباکس کمک بکنند. یبارا در ادامه صحیتهای خود توضیحات زیر را ارائه داد:
داشتن آزادی در اعمال خلاقیت یکی از ارکان مهم در گفتگوهایی بود که ما با این سازندگان داشتیم . ما در کار آنها و زمانی که میخواهند آن کار را انجام دهند، دخالتی نخواهیم کرد. تنها چیزی که از آنها میخواهیم ایدههای خلاقانه است. ما این استودیوها را انتخاب کردیم چرا که نشان دادهاند که میتوانند این ایدهها و نیز ایدههایی که مخاطبان تمایل به تجربه آن دارند را ایجاد کنند.
بسیاری از گیمرها از اینکه میبینند که مایکروسافت به ارتقا محصولات فرست پارتی خود تعهد دارد خوشحال هستند. یبارا همچنین به این موضوع اشاره کرد که چرا آنها قبلا اینکار را انجام نداده بودند. او دلیل این موضوع را توجه فیل اسپنسر به بحث سختافزاری و بهبود مشکلات سرویسها اعلام کرد. حال که قدمهای محکمی در زمینه ایکسباکس وان ایکس و سرویس گیمز پس (Games Pass) برداشته شده است، فضای بیشتری ایجاد شده که مایکروسافت بر روی مشکلات دیگر خود از جمله کمبود عناوین فرست پارتی برای کنسولهای ایکسباکس خود، تمرکز کند.
نظر شما