شناسهٔ خبر: 26115857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت آب و هوای کشور

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه شمالی و جنوب البرز غربی و مرکزی و زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بعد از ظهر امروز نیمه شمالی خراسان رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان با رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق همراه است.

در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

بعد از ظهر امروز و همچنین روز جمعه به سبب وزش باد شدید احتمال گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وجود دارد.

امروز و فردا شرق خلیج فارس و روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.
از روز جمعه تا یکشنبه افزایش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان‌های شمالی و رضوی رخ خواهد داد.

آسمان تهران روز جمعه صاف پیش‌بینی می‌شود که در بعد از ظهر با افزایش ابر همراه است.
همچنین روز شنبه نیز آسمان تهران صاف و اوایل شب گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛‌ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 25 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هواشناسی ویژه تعطیلات عید فطر و رؤیت هلال ماه شوال را  از اینجامشاهده کنند.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 18 خردادماه امسال 161.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 207.5 میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری 22.1 درصد کمتر از سال گذشته است، همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 219.4 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 26.4 درصد کمتر از سال بلندمدت است؛ بیشترین میزان بارش در هفته 37 متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 33.3 میلی‌متر بود. 

کاربران همچنین می‌توانند توضیحات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی  را از اینجا مشاهده کنند. 

نظر شما