شناسهٔ خبر: 26115423 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

13طرح اقتصادی گچساران و باشت را متحول می کند

غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سه کارخانه پتروشیمی در گچساران و واحد تولیدی لاستیک سازی باشت از طرح های مهم حوزه صنعت است که

صاحب‌خبر - غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سه کارخانه پتروشیمی در گچساران و واحد تولیدی لاستیک سازی باشت از طرح های مهم حوزه صنعت است که افزون بر ایجاد تعداد قابل توجهی فرصت شغلی باعث بهره وری بهتر از منابع نفتی و پیشگیری از خام فروشی می شود.
وی گفت: مجتمع پتروشیمی گچساران هم اکنون حدود 53درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاخرداد سال 1399 بهره برداری می شود.
تاجگردون بیان کرد: زمین مورد نیاز 2 پتروشیمی دیگر و برخی مجوزهای اولیه نیز تامین شده و در حال انجام مراحل پایانی پیش از احداث است.
وی ابراز کرد: هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به ساخت کارخانه لاستیک ‌سازی در شهرستان باشت اختصاص یافته است.
تاجگردون ادامه داد: در صورت بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار تن محصول لاستیک سبز سازگار با طبیعت تولید می شود.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ 830 فرصت شغلی مستقیم و چهار هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: احداث یک واحد پرورش شترمرغ و یک مجتمع گلخانه ای دیگر طرح های مهم اقتصادی شهرستان گچساران است که افزون بر ارتقای تولید ملی و ایجاد اشتغال باعث صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی نیز خواهد شد.
وی بیان کرد: در این طرح 72 گلخانه و دامپروری در زمینی به مساحت 35 هکتار ایجاد می‌شود.
تاجگردون با بیان اینکه هر واحد گلخانه 2 تا 5 نفر اشتغالزایی دارد افزود: در این گلخانه‌ ها سالیانه 200 تن سبزی، صیفی جات و توت فرنگی تولید می‌شود.
وی افزود: مجتمع پرورش طیور گچساران نیز با ظرفیت 200 قطعه شتر مرغ مولد و 300 قطعه شترمرغ پرواری در زمینی به مساحت 12 هکتار احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه 12 هزار و 800 هکتار زمین کشاورزی شهرستان های گچساران و باشت تا پایان سال 1398 آبی می شود ،تصریح کرد:آبرسانی به زمین های خان احمد، غورک، دشت باشت، لیشتر، تامین آب اراضی کشاورزی دژ سلیمان، تامین آب اراضی باباکلان ، آب زمین های کشاورزی نیمدور، تامین آب باغستان های دیل و آرو از مهمترین این طرح ها است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت بیان کرد: تبدیل هر پنج هکتار زمین دیم به آبی یک فرصت شغلی ایجاد می کند.
تاجگردون با اشاره به اینکه چهار طرح اشتغالزای صنعتی با یکهزار میلیارد دلار سرمایه گذاری برای اجرا در شهرستان نفتخیز گچساران در سطح ملی تصویب شده ابرازامیدواری کرد: در سال های آینده بتوان شاهد کاهش قابل توجه تعداد افراد جویای کار و بهبود درآمد خانوارها به ویژه در مناطق روستایی این خطه بود.
شهرستان های گچساران و باشت دارای 60 هزار هکتار زمین زراعی، باغی و صیفی است.
/6110/8143
انتهای پیام

نظر شما