شناسهٔ خبر: 26114841 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کرباسیان: دولت به دنبال مهار رشد نقدینگی است

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سرمایه‌ها به سمت بازار سکه، خودرو و مسکن رفته و در نتیجه رشد قیمت‌ها ایجاد شده، تاکید کرد، دولت به دنبال این است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /مسعود کرباسیان در یادداشتی اینستاگرامی با اشاره به گزیده کوتاه گفت‌وگویی که از او در فضای مجازی منتشرشده بود، تاکید کرد، دولت در تلاش است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند.

به‌عنوان وزیر اقتصاد، صادقانه عرض می‌کنم توجه به دغدغه‌های مردم در مورد وضعیت اقتصادی کشور یک اصل برای من است و بی‌تفاوتی و بی‌اطلاعی جایگاهی در رفتار ما ندارد.
اما ای‌کاش صداوسیما به‌جای پخش گزیده‌ای از این گفت‌وگو، آن را به‌صورت کامل منتشر می‌کرد که این میزان ابهام در مردم ایجاد نشود.

تحولات هفته‌های گذشته سبب شده تا مردم به دنبال کالاهای جایگزین برای دارایی‌هایشان باشند. نتیجه اینکه سرمایه‌ها به سمت بازار سکه، خودرو و مسکن رفته و در نتیجه رشد قیمت‌ها در پس افزایش تقاضا رخدادهاست. بنابراین فضای حاکم براین بازارها تحت تأثیر این جو برهم‌خورده است.

راهکار مواجه با مشکل، ‌توجه به واقعیت‌های اقتصاد کلان کشور است و بر همین اساس هم دولت در تلاش است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند که نمونه آن رشد شاخص بازار سرمایه طی دو روز اخیر است.

/شادا

نظر شما