شناسهٔ خبر: 26114639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حماس:

تشکیلات خودگردان فلسطین شریک اصلی در محاصره مردم نوار غزه است

ابنا

جنبش مقاومت اسلامی حماس، اقدام سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان ساکن شهر رام الله را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس، اقدام سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان ساکن شهر رام الله که به نشانه حمایت از مردم نوار غزه و تقبیح اقدامات مجازاتی تشکیلات رام الله علیه مردم این منطقه جنگ و بحران زده برگزار شده بود را به شدت محکوم کرد.

این جنبش امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که سرکوب این تظاهرات یک تجاوز وحشیانه علیه فرزندان ملت پایدار فلسطین به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: حمله عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله به شرکت کنندگان در این تظاهرات نشانگر مخالفت رهبران این تشکیلات با خواست مردم فلسسطین در زمینه توقف اقدامات مجازاتی محمود عباس علیه مردم نوار غزه است.

جنبش حماس تصریح کرد: این اقدامات سرکوبگرانه تصویرگر این واقعیت است که تشکیلات رام الله شریک اصلی در محاصره تحمیلی علیه مردم نوار غزه می باشد. 

این جنبش به تمامی دست اندرکاران این تظاهرات مسالمت آمیز و همچنین تمامی کسانی که در برابر اقدامات سرکوبگرانه سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله سینه سپر کردند، درود و سلام نثار کرد.

حماس، رهبران تشکیلات خودگردان را به پذیرش خواسته های توده های فلسطینی در زمینه پایان بخشیدن به اقدامات مجازاتی علیه مردم نوار غزه و دست برداشتن از سیاست خودکامگی در عرصه تصمیم سازی فرا خواندند.

عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز چهارشنبه با حمله به شرکت کنندگان در تظاهرات لغو مجازات های نوار غزه دست به سرکوب آنان زدند.

عناصر سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان با تهدید و متهم کردن تظاهرات کنندگان به خیانت، با باتوم و بمب های صوتی و گازی به آنها حمله کردند تا این تظاهرات را سرکوب کنند.

این در حالی است که صدها نفر از شهروندان فلسطینی با عبور از ایست بازرسی های امنیتی گسترده عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان، خود را به میدان المناره در وسط رام الله رسانده بودند تا مجازات های تشکیلات رام الله علیه باریکه غزه را محکوم کنند.

در همین راستا، منابع محلی از زخمی شدن 4 دختر جوان فلسطینی در اثر تجاوز عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان به تظاهرات کنندگان خبر دادند و اعلام کردند که 14 جوان فلسطینی هم پس از ضرب و شتم، بازداشت شدند.

کمپین مردمی لغو مجازات های باریکه غزه از اقشار مختلف ملت فلسطین برای مشارکت گسترده در تظاهرات اعتراضی در محکومیت مجازات های نوار غزه که قرار است شامگاه امروز چهارشنبه در میدان المناره برگزار شود، دعوت کرده بود.

این کمپین مردمی همچنین خواستار مشارکت گسترده در برنامه ها و فعالیت های ترتیب داده شده در حمایت از اصول این کمپین برای تکمیل روند لغو مجازات های اعمال شده علیه غزه شده است.

در ادامه بیانیه این کمپین آمده است که تظاهرات روز یکشنبه گذشته تنها نوعی اعلام آغاز این کمپین بود که تنها با لغو تمامی مجازات ها متوقف خواهد شد. مسئولان راه اندازی این کمپین همچنین از رسانه های فلسطینی و بین المللی خواست که به فعالیت این کمپین در راستای منافع ملی فلسطین و تلاش برای رهایی از زیر بار استعمار توجه کنند.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما