شناسهٔ خبر: 26114463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کی روش: تحریم‌کنندگان ایران موفق نخواهند شد

سن پترزبورگ - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در دوران حضور خود در تیم ملی ایران با تحریم ها همراه بودیم اما هیچگاه اجازه ندادیم این مساله توجیهی برای شکست ها باشد و مطمئن باشید تحریم کنندگان ایران همیشه موفق نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به روسیه، کارلوس کی روش روز پنجشنبه در نشست خبری پیش از دیدار ایران و مراکش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ما برای انجام یک ماموریت ویژه به عنوان تیم ملی ایران به روسیه و جام جهانی 2018 سفر کرده ایم و امیدوارم با موفقیت این رویداد مهم را پشت سر بگذاریم.
وی ادامه داد: باید از هواداران و رسانه های ایرانی و به خصوص از کشور روسیه بابت میزبانی جام جهانی 2018 تشکر و اعلام کنم تیم ملی فوتبال ایران برای انجام یک ماموریت ویژه به روسیه آمده است.
کی روش در پاسخ به سوال خبرنگاری از اسپانیا گفت: امکان ندارد که بازی جام جهانی را بدون فشار تجربه کرد. لحظه ای که برای جام جهانی آماده می شویم لازم است که فشار را بپذیریم و از این فشارها لذت می بریم.
وی تاکید کرد: ما برای جشن گرفتن تمامی تعهداتی را که در چهار سال گذشته داشته ایم به اینجا آمده ایم. بهترین دارو در فوتبال پیروزی است و تیمی که پیروز می شود اعتماد به نفس بالایی برخوردار می شود و روحیه می گیرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما سه بازی پیش رو داریم و در بازی اول همه چیز تمام نخواهد شد. باید در تمامی شرایط همه امور مدیریت شود و ما از شرایط خود در جام جهانی لذت خواهیم برد. مطمئن باشید تیم های ایران و مراکش تمام تلاش خود را برای موفقیت در این مسابقه خواهند کرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اخراج سرمربی اسپانیا و تاثیر آن بر عملکرد این تیم گفت: با کمال احترام باید بگویم که وظیفه شماست که چنین سوالی را بپرسید. من اگر در نشست خبری پیش از دیدار مقابل مراکش در خصوص تیم دیگری صحبت کنم به حریف فردای خود بی احترامی کرده ام. اسپانیا تیم بسیار عالی است و به خوبی برای این رقابت ها آماده شده و به دنبال موفقیت است.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: ما محبوبیت تیم های بزرگی چون اسپانیا، فرانسه و سایر تیم ها را می پذیریم اما برای موفقیت به جام جهانی آمده ایم و تحمل نمی کنیم که کسی بگوید شما توانایی موفقیت ندارید.
وی تاکید کرد: برای رقابت با بهترین ها در روسیه هستیم و امیدواریم که خدای فوتبال به ما کمک کند.
کی روش در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه تحریم های علیه ایران چه تاثیری بر بازی تیم ملی فوتبال این کشور دارد، گفت: همه این را می دانند که تحریم ها علیه ایران وجود دارد اما شاید همه ندانند که طی سال های گذشته و در دوران همکاری من با تیم ملی اجازه ندادیم این موضوع توجیهی برای شکست باشد، بلکه به دنبال این بودیم تا از آن فرصتی برای موفقیت بسازیم.
وی ادامه داد: ما باید مبارزه و به خوبی بازی کنیم و به همه نشان دهیم بازیکنان ما مانند هر بازیکن دیگری علاقه مند به رقابت هستند. تحریم ممکن است صد سال طول بکشد ولی تحریم کنندگان همیشه موفق نخواهند شد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما هیچ بهانه ای را برای نرسیدن به موفقیت نمی پذیریم و همه مشکلات را به عنوان منبعی برای الهام در نظر می گیریم تا قوی تر شویم و برای موفقیت های بیشتر گام برداریم.
کی روش در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران در این دوره مانند سال ۲۰۱۴ دفاعی بازی خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: ما امروز بازیکنان جوان تری در اختیار داریم و تیم ماجراجو و آماده ای برای حضور در جام جهانی ساخته ایم.
وی ادامه داد: امروز آماده هستیم تا بعد از جام جهانی در بازی های آسیایی هم شرکت کنیم و مطمئن باشید برای موفقیت فوتبال ایران در هر مسابقه ای با شجاعت برای گلزنی حمله خواهیم کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نگرش ما با تیم های ملی سایر کشور ها تفاوتی ندارد. تعدادی از تیم ها خیلی قوی هستند و برای رسیدن به نتیجه ممکن است ۹۰ دقیقه از دروازه خود دفاع کنیم اما شاید در بعضی مسابقات بر عکس عمل کنیم. نگرش تیم ما پیروزی در هر دیدار است که امیدوارم این مساله اجرایی شود.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال پیروزی برابر مراکش گفت: به این اتفاق امیدوارم. هدف یک مربی در زندگی این است که در هر بازی پیروز شود اما در زندگی این دنیا، پیروزی تنها کفایت نمی کند بلکه باید منصفانه ببریم. این شرایطی است که در جام جهانی بدنبال آن هستیم.
کی روش خاطرنشان کرد: فردا امیدوارم که با همین باور وارد زمین شویم. همین که توانستیم در حام جهانی حضور داشته باشیم نشان می دهد که آماده جشن گرفتن هستیم و باید از دروازه دفاع و در زمان مناسب تصمیمات درست برای حمله داشته باشیم. در سال های گذشته فقط همین توصیه را به بازیکنانم داشتم و از آنها خواسته ام تا سربلند از زمین بیرون بیایند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در گروه «بی» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه است.
ورزشی **9118**9129**1597

نظر شما