شناسهٔ خبر: 26114353 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال شهردار تهران از نام‌گذاری یکی از خیابان‌ها به نام «خیرین مدرسه‌ساز»

افشانی: مدرسه بخشی از فرآیند دینامیک تعلیم و تربیت است

شهردار تهران با بیان اینکه مدرسه صرفاً یک فضای آموزشی فیزیکی نیست، گفت: مدرسه بخشی از فرآیند دینامیک تعلیم و تربیت است که دانش‌آموزان از کالبد آن هنر، معماری، اصالت و فرهنگ ایرانی اسلامی را می‌آموزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز به همراه محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و جمعی از معاونان و مدیران ستادی با محمد علی افشانی شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه همه انسانها باید سعی کنند فرصت‌ساز باشند، اظهار کرد: خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز، انسان‌های فرصت‌ساز برای آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش رکن اصلی هر کشور است.

افشانی افزود: هزینه کردن برای آموزش و پرورش، یک نوع تولید ثروت است که آینده کشور را تضمین می‌کند و خیرین مدرسه‌ساز،  کار بزرگی علاوه بر توسعه مدارس انجام می‌دهند و آن فرهنگ‌سازی و تاچأثیرگذاری بنیادی بر دیدگاه انسانهاست.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کار نیک در جامعه تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند تقویت حس نوعدوستی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی است که خیرین مدرسه‌ساز به زیبایی در به تصویر کشیدن این مسئولیت نقش ایفا نموده‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه مدرسه صرفاً یک فضای آموزشی فیزیکی نیست، خاطرنشان ساخت: مدرسه بخشی از فرآیند دینامیک تعلیم و تربیت است که دانش‌آموزان از کالبد آن هنر، معماری، اصالت و فرهنگ ایرانی اسلامی را می‌آموزند.

وی در ادامه، سازمان نوسازی مدارس را جزو سالم‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور برشمرد و تأکید کرد: وجود ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز به عنوان سرمایه عظیم اجتماعی در کنار این نهاد، غنیمت بزرگی است که خیرین دیگر حوزه‌ها را نیز متأثر نموده است.

افشانی با بیان اینکه تهیه شناسنامه فنی فضا برای مدارس که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت ترافیک و آلودگی داشته باشد، افزود: این موضوع در مدیریت فاصله مکانی مدارس از همدیگر و همچنین نسبت درست توزیع دانش‌آموز در مناطق مختلف می‌تواند موثر باشد.

شهردار تهران در پایان با اشاره به اهمیت تکریم خیرین مدرسه ساز، از پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین اصلی شهر و یا خیابان‌های شهر تهران به نام خیرین مدرسه ساز که توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس ارائه شد، استقبال کرد.

انتهای پیام/

نظر شما