شناسهٔ خبر: 26114283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 1914- سلام بنده از طرف خود و تمامی ساکنین خیابان خسروی از شما تشکر نموده و قدردان زحمات شما و سایر همکاران محترم‌تان در مورد چاپ گزارش بوی تعفن و جولان موش‌ها‌ درخیابان خسروی منطقه ۱۴ خواهیم بود. امید قاسم زاده (12/3)
1925- با سلام. با تشکر از زحمات شما، اهالی محل از شما کمال تشکر را دارند. محسن کشوری، ساکن خیابان خسروی منطقه ۱۴- (12/3)
بیشتر روزها و شب‌ها‌ در تقاطع خیابان پیروزی ـ شکوفه عده‌ای از وانت‌بارها (میوه‌فروشان مزاحم)، با سدمعبر و ایجاد مزاحمت برای رانندگان خطی و عبوری مشکلات فراوانی ایجاد می‌کنند. از ماموران سدمعبر شهرداری تقاضای پاکسازی محل را داریم. تصویری که ملاحظه می‌فرمایید بیانگر واقعیت است.
بهداشت را رعایت کنید؛عده‌ای از ساکنان محله‌ای برای پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی شان و رعایت بهداشت، اطلاعیه‌ای می‌نویسند و آن را در دید عموم نصب می‌کنند تا اهالی مطالعه و رعایت کنند. اما برخی‌ها‌ به بی نظمی و عدم رعایت بهداشت عادت دارند. به عنوان نمونه به تصویری که از خیابان سیرجان، خیابان قریب گرفته شده توجه فرمایید: «قابل توجه اهالی محترم محل، ظاهراً دیده شده که موش و حشرات موذی در این مکان در لابه لای زباله‌ها‌ تجمع می‌کنند. لذا از اهالی محترم تقاضا می‌شود زباله‌ها‌ی خود را در این مکان نگذارید و با همکاری یکدیگر در نظافت این مکان کوشا باشیم تا خدای نکرده مشکل یا بیماری برای کسی پیش نیاید. با تشکر از کسانی که به این موضوع عمل می‌کنند.» از طرفی هم عده‌ای زباله‌ها‌یشان را مقابل اطلاعیه مربوط گذاشته اند!
نارضایتی از افزایش قیمت گوشت قرمز؛ متاسفانه با شروع ماه مبارک رمضان قیمت بیشتر اجناس از جمله گوشت قرمز گران شد و این مسئله نارضایتی مردم را به همراه داشت و اعتراض آنان در ستون پیام‌ها‌ی تلفنی روزنامه‌ها‌ هم چاپ شد. به طوری که پس از اعتراض هموطنان، قصابی‌ها‌ وقتی متوجه شدند مسئولان فرصت یا حوصله رسیدگی به این گونه مسائل را ندارند، علناً قیمت‌ها‌ را در معرض دید مشتریان گذاشتند. به عنوان نمونه لیست قیمت انواع گوشت قرمز که از خیابان شکوفه و از یکی از قصابی‌ها‌ گرفته ام توجه کنید:
گوشت راسته گوسفند بی استخوان کیلویی 75000
ماهیچه گوسفند کیلویی 69000 تومان
ران گوسفند کیلویی 63500 تومان
گوشت مخلوط کیلویی 46000 تومان
مسئولان چه پاسخی برای قیمت‌ها‌ی تعیین شده دارند؟
ما معلمان خرید خدمات آموزشی بعد از سال 93 در آموزش و پرورش در استان‌های مختلف و در مناطق محروم و روستایی با کمترین امکانات مشغول به خدمت می‌باشیم. همچنین دارای مشکلات کاری فراوانی از جمله: پوشش بیمه‌ای نامناسب، پرداخت نکردن به موقع حقوق، بالا رفتن سن برای استخدام و نداشتن امنیت شغلی که پس از پایان سال با دغدغه تمدید قرارداد و به کارگیری مجدد در سال تحصیلی آینده روبه رو هستیم. لازم به ذکر است کلیه نیروهای این طرح جوانانی‌اند که با عشق به معلمی و با گذراندن کلیه دوره‌های ضمن خدمت در کلاس درس حاضر شده‌اند، لذا از شما مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان محترم مجلس، تقاضای حمایت و پیگیری را برای رفع دغدغه‌ی مشکلات مذکور و امنیت شغلی داریم.
رسول مکرم اسلام(ص) میفرمایند: صدقه شعله گناه را خاموش میکند همانگونه که آب آتش را.
...0938
بله، به روسها نمی‌توان اعتماد کرد، عملکرد آنها طی دهه‌های گذشته و سالهای اخیر این را به درستی ثابت کرده است، هیچ‌یک از مقامات روسیه از استالین گرفته تا پوتین که خودش مامور ک گ ب بوده است دِلشان برای مردم ما نسوخته است.
...0913
آفتاب یزد: شعار نه شرقی نه غربی همیشه باید جلو چشمان ما باشد و به جوانان خود و منابع خدادادی کشورمان تکیه کنیم.
با عرض سلام بی‌پایان. توصیه‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) از عوامل اصلی و کلیدی بقا و ترقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و سعادت و رستگاری ملت و مسئولان مومن و ولایتمدار در گرو عمل و اهتمام به همه توصیه‌های
ولی امر مسلمین جهان است. یقینا با استقامت در پای‌بندی به آرمان‌های متعالی اسلامی در زیر سایه ولایت فقیه همه مشکلات فردی و اجتماعی حل و فصل خواهد شد. انشاءا...
...0938
سلام متاسفم که برخی بانک‌ها از بانکداری اسلامی فاصله گرفته‌اند.
...0915
حضرت امام علی(ع) می‌فرمایند: کسی که تن به تنبلی و کاهلی دهد، بهره‌های خود را از زندگی ضایع کند. کسی که گوش به سخنچین دهد، دوستش را ضایع کند.
...0938
حضرت امام علی(ع) می‌فرمایند: در اوج شدت و سختی (گر صبر کنی)، گشایش فرا میرسد و هنگام تنگی حلقه‌های گرفتاری آسایش و راحتی درآید.
...0938
جسم انسان برای تحقیقات علمی اهدا شود بسیار عاقلانه است. برای پیوند به نیازمندان عضو یا کاوش شناسایی بهتر شریان انسان و آزمایشات پزشکی. اکتشاف جدیدی میتواند جان میلیون‌ها انسان آر آینده نجات دهد. جسم اهدایی بهتر از پوسیده شدن زیر خاک است. از روزنامه آفتاب جواب می‌خواهم آیا فقط جسم ضربه مغزی‌ها لازم است یا مردگان عادی؟ با سپاس به درود.
...0918
اعزام دوباره تیم شناسایی بابک زنجانی به خارج نیازی نیست. محمود جان که امروز دم ازعدالت میزند باید جوابگو باشد دولت او با وزیرانش بابک را به عنوان فروشنده نفت انتخاب کردند. هزینه تیم شناسایی از جیب ملت پرداخت می شود؟ احمدی نژاد باید همه کارها را بیان کند.
...0918
1709- در مورد تکرار یکی دیگر از فجایع مثل حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران، باز مسئولین جملات تکراری می‌گویند و عنوان می‌کنند که باید این موضوع ریشه‌یابی و از ریشه کنده شود. خواستم بگویم این ریشه که زده رودست درخت بلوط! (12/3)
1833- با تصمیماتی که آقای سیف گرفتند ببینید عده‌ای واقعا چقدر پولدار شدند. سکه‌ای که ارزان بود الان نزدیک به دو میلیون و 150 هزار تومان رسیده و آنهایی که پیش‌خرید کردند و فروختند یک‌مرتبه چه ثروتی به دست می‌آورند. با این وضع مملکت مشخص است چه کسانی دارند چه کسانی ندارند و عده‌ای هم پول بادآورده به دست آوردند. (12/3)
1834- دلواپسان و غیر دلواپسان بیایند دست به دست هم دهند همفکری کنند که ببینیم چگونه می‌توانیم برای این برنامه‌ای که آمریکا برای ما چیده است راهکار بیابیم. برخی مثل آقای جلیلی فقط یکسری حرف‌ها می‌زنند و کسی نمی‌آید بگوید بابا یک فکر اساسی برای مشکلات بکنیم. (12/3)
1835- نکته‌ای که برای من جالب است این است که آقای ولایتی با این سن و سال و تجربه چطور برخی تغییرات در رفتار خود دادند که برای من خیلی جالب است. (12/3)
1844- آزمایشگاه بهار در امیرآباد شمالی کار خود را در یک زیرزمین شروع و به خاطر حسن خلق و مشتری مداری پرسنل و موفقیت در امور کار آزمایشگاه، این زیرزمین 70 متری به ساختمان‌های مختلف و آزمایشگاه‌های متعددی تبدیل شده است تا جایی که روز به روز مراجعه‌کنندگان آن بیشتر می‌شود و نتیجه آزمایشات را هم به طور رایگان برای مشتریان پست می‌کنند. (12/3)
1837- اینکه آقای ولایتی با آن همه تجربه در دیپلماسی حالا مخالف برجام شده است واقعا درست نیست. (12/3)
آفتاب یزد: آقای ولایتی مخالف مذاکرات نیستند بلکه یکسری نقدهایی را مطرح کرده‌اند و بیشتر نقدشان به آمریکاست که برجام را نقض کرده است.
0824- کسانی که در بدترین شرایط کشور سرمایه ملت را ربودند و اختلاس کردند باید از خون شهدا خجالت بکشند. (13/3)
0547- از روشندلان عزیز تقاضا دارم اگر برنامه‌ای برای اجرا در صدا و سیما دارند مراجعه نکنند، زیرا به سرنوشت برنامه ناشنوایان دچار می‌شوند ولی اگر برنامه غیر شاد دارند اشکالی ندارد. (13/3)
0254- ورشکستگی کارخانه‌ها. مسائل بازار ارز باعث به تعطیلی کشاندن کارخانه‌های تولیدی شده است بدین نحو که در زمان عقد قرارداد با خریدار که با دلار سه هزار تومان بوده، تولیدکننده باید محصول خود را با همان قیمت تحویل خریدار بدهد. از آنجا که تولیدکننده باید محصول خود را بر طبق قیمت خریداری شده به خریدار تحویل دهد و از آنجا که مواد اولیه به قیمت سابق نیست که بتواند اجناس را با قیمت اولیه به خریدار بدهد، از این رو تولیدکننده کم کم پرچم ورشکستگی را بالا برده. (13/3)
1659- سه مطلب از آفتاب یزد روز پنجم خرداد.. 1- عراقچی: به حفظ برجام مطمئن‌تر شدیم.
2- آقای باهنر: بسیاری از ناامیدی‌ها از طریق تریبون‌های نظام تبلیغ می‌شود.
3- آقای علم الهدی: برجام شکست می‌خورد! (13/3)
1257- موضوع یکسان سازی حقوق. با تشکر از روزنامه خوبتان. یکی از بی‌عدالتی‌های فاحش در جامعه عدم تعادل بین حقوق بازنشستگان قدیمی‌با جدید و حقوق و مزایای آنان است. امیدواریم موضوع به مسئولین منعکس و رسیدگی شود. (13/3)
1201- شنیدم دوباره می‌خواهند یک نیروگاه با کمک چین تاسیس کنند چینی‌ها این همه اجناس بنجول به ما دادند. این چه کارهایی است؟ یا مثلا سراغ هند می‌رویم. مگر هند چه دارد؟ قدری واقع‌بین باشیم. (13/3)

نظر شما