شناسهٔ خبر: 26114271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی ۲۵۰ زندانی حزب اسلامی حکمتیار توسط دولت افغانستان

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

در حالیکه برخی از مقامات، زندانیان حزب اسلامی را به ادامه فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کنند قرار است ۲۵۰ زندانی حزب اسلامی امروز بر اساس حکم اشرف غنی از زندان آزاد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس توافقنامه صلح قرار است 250 زندانی حزب اسلامی از زندان‌ آزاد شود.

«نذیر زاهد» عضو کمیسیون رهایی زندانیان شورای عالی صلح افغانستان به صدای‌آمریکا گفت: این زندانیان از زندان مرکزی در «پلچرخی» و پایگاه «بگرام» آزاد خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: زندانیانی که قرار است آزاد شوند سیاسی هستند و مرتکب جرائم جنایی نشدند.

بر اساس توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی قرار است زندانیان سیاسی این حزب به شرط خودداری از فعالیت‌های تروریستی از سوی دولت افغانستان آزاد شوند.

تا کنون چندین گروه از زندانیان حزب اسلامی از زندان مرکزی در کابل آزاد شده‌اند.

اما برخی از مقامات افغان نسبت به ادامه فعالیت‌های تروریستی از سوی زندانیان آزاد شده حزب اسلامی در جنوب افغانستان ابراز نگرانی کردند.

اخیرا ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس قندهار گفته بود که زندانیان آزاد شده حزب اسلامی در این ولایت فعالیت‌های تروریستی خود را از سر گرفته‌ و موجب افزایش ناامنی‌ها در این ولایت شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از مقامات نیز «حکمتیار» رهبر حزب اسلامی را متهم می‌کنند که با دستاویز قرار دادن توافقنامه صلح تلاش می‌کند تا جنگجویان داعشی را تحت عنوان اعضای حزب اسلامی از زندان آزاد کند.

 «سیما سمر» رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز هشدار داده است که نباید تحت عنوان صلح عدالت را زیر پا کرد زیرا این کار باعث برقراری صلح دوامدار نخواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما