شناسهٔ خبر: 26114269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران|عزم جمعی برای حل معضل طلاق در استان تهران وجود ندارد

R7840/P1377/S6,60/CT1

مشاور اجتماعی استاندار تهران با اشاره به سیر صعودی آمار طلاق در استان تهران گفت: مسئولان بیش از اینکه در هدف‌گذاری‌های خود برای کاهش آمار طلاق به صورت شبکه‌ای عمل کنند، به صورت بخشی عمل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به رشد آمار طلاق در استان تهران اظهار داشت:‌ واکاوی ریشه‌های طلاق از جهات مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد که در این راستا عزم جمعی دستگاه‌های متولی که مدیریت معضل طلاق را برعهده دارند امری ضروری است.                             

وی با اشاره به لزوم شبکه‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در کاهش معضل طلاق در سطح استان بیان کرد:‌ مسئولان به جای موازی‌کاری باید به شناسایی و بررسی دلایل طلاق مبتنی بر شرح وظایف خود عمل کنند.                                                               

مشاور اجتماعی استاندار تهران افزود: موضوع طلاق را می‌توان از دو زاویه متفاوت مورد بررسی قرار داد؛ از یک‌سو طلاق معلول آسیب‌های اجتماعی است و از سوی دیگر خود علتی بر آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید که قاعدتاً برنامه‌ها و آموزش‌های متفاوتی را می‌طلبد.  

احمدی‌پور با اشاره به عدم کارایی بسیاری از برنامه‌ها برای کاهش طلاق در سطح استان ادامه داد: نگاه واقع‌بینانه دستگاه‌ها به موضوع طلاق اصلی‌ترین اقدام در مسیر حل معضل طلاق است که متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها فاقد آن هستند.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری مسئولان بیش از اینکه به صورت شبکه‌ای باشد بیشتر به صورت بخشی است خاطرنشان کرد: شبکه‌ای عمل نکردن دستگاه‌ها در سطح استان تهران مهم‌ترین عامل در روند افزایش طلاق است، در واقع یکی از عوامل مهم در عدم موفقیت برنامه‌های کاهشی در امر طلاق بخشی عمل کردن دستگاه‌هاست.

انتهای پیام/ش

نظر شما