شناسهٔ خبر: 26114185 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهنازی به مهر اعلام کرد:

در هیچ رشته‎ای امکان افزایش سهمیه آسیایی نیست جز بوکس و ژیمناستیک

به گفته سخنگوی ستاد عالی بازی‎های المپیک آسیایی به‎جز بوکس و ژیمناستیک در هیچ رشته دیگری احتمال و امکان افزایش سهمیه برای بازی‎های آسیایی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

شاهرخ شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در نشست اخیر ستاد عالی بازیهای المپیک و آسیایی تعداد سهمیه هر یک از رشته ها برای حضور در بازیهای آسیایی نهایی شد، گفت: تنها رشته هایی که احتمال تغییر و افزایش سهمیه آنها وجود دارد بوکس و ژیمناستیک هستند. در مورد سایر رشته ها تحت هیچ شرایطی افزایش سهمیه نخواهیم داشت چون سقف تعداد سهمیه برای آنهایی نهایی شده است.

وی با بیان اینکه برای دو رشته بوکس و ژیمناستیک بر اساس گزارش هایی که از طرف مسئولان آنها به ستاد بازیها ارائه شده سقف دو سهمیه لحاظ شده است، گفت: بر این اساس  و با کمک کمیته ملی المپیک و خود فدراسیونهای مربوطه، تلاش می‌شود تا سهمیه این دو رشته به سقف مورد نظر برسد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در این رابطه با تاکید بر اینکه ژیمناستیک یک رشته پایه است، ادامه داد: در بوکس هم شاهد حذف چند وزن (سنگین وزن) بودیم که اتفاقا ایران در آنها برای بازی های آسیایی شانس مدال داشت اما  مسئولان فدراسیون دست به  جوانگرایی زده و از افراد جوان و در عین حال مستعد در ترکیب تیم استفاده می کنند. این کار آنها به نوعی در راستای آماده سازی برای المپیک انجام می‌شود. بر همین اساس سقف دو سهمیه مورد نظر را برای ژیمناستیک و بوکس لحاظ کرده ایم.

به گفته شهنازی، کارشناسان کمیته ملی المپیک همکاری لازم را خواهند داشت تا دو سهمیه ژیمناستیک و بوکس برای بازیهای آسیایی به سرانجام برسد.

وی همچنین در مورد انتخاب پرچمدار برای بازیهای آسیایی گفت: هنوز در این زمینه فرصت داریم. دو ماه به بازیها باقی مانده و ما تا یک ماه قبل از آغاز مسابقات می توانیم پرچمدار کاروان را معرفی کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد معرفی ترکیب کاروان ایران برای بازیهای آسیایی گفت: در برخی از رشته ها هنوز رقابت های انتخابی برای تعیین نفرات اعزامی ادامه دارد اما کمیته المپیک باید در بازه زمانی مشخص شده از طرف ستاد بازیها، نفرات کاروان را مشخص کنند. فکر می کنم  تا سوم، چهارم تیرماه این کار انجام شود.

نظر شما