شناسهٔ خبر: 26113920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسیر غرب به شرق پل کریمخان بازگشایی شد

مدیر عامل شرکت تعمیر پل های تهران گفت: مسیر غرب به شرق پل کریمخان برای تردد خودروها گشوده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرتضی اسکندر افزود: عرشه جنوبی پل کریمخان که از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه دهم خردادماه سال جاری با هدف تغییر وضعیت و نوسازی آن بسته شده بود، متعاقب اجرای عملیات مختلف عمرانی از قبیل بتن ریزی عرشه، ایزولاسیون و روکش آسفالت، پس از 2 هفته برای تردد خودروها گشوده شد.
وی افزود: در واقع تلاش واحدهای اجرایی به صورت 24 ساعته و در قالب 3 شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه جنوبی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی 14 روزه به سرانجام برسد.
به گفته وی طی 2 هفته گذشته فعالیت های مختلفی از قبیل تراش آسفالت و خاکبرداری پشت کوله ها، نصب صفحه های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل های قدیمی و نصب هندریل های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب و در نهایت نصب برش گیرهای فلزی به منظور فراهم کردن شرایط نصب میلگردهای طولی روی عرشه جنوبی پل کریمخان صورت پذیرفت و در نهایت با اجرای آخرین بخش از عملیات بتن ریزی و متعاقب گیرش نهایی بتن، امکان اجرای روکش آسفالت به جای اپوکسی روی عرشه جنوبی پل کریمخان فراهم شد.
گفتنی است نوسازی عرشه جنوبی پل کریمخان، آخرین مرحله از پروژه مقاوم سازی و تغییر وضعیت این پل سواره رو به شمار آمده و با به ثمر نشستن آن، پل کریمخان از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل شد.
 

نظر شما