شناسهٔ خبر: 26113900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

واکنش ستاد کل به اظهارات یک مقام بلندپایه ترکیه درباره عملیات در شمال عراق:

ایران از اقداماتی که حق حاکمیت یک کشور را نقض کند حمایت نخواهد کرد/لشکرکشی به مرز‌های کشور ثالث به بهانه مبارزه با تروریسم عملی غیر مشروع است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نسبت به تصمیم تحریک‌آمیز دولت کانادا که برگرفته از سیاست‌های صهیونیسم بین‌الملل است، در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در پی ادعای یک مقام ارشد ترکیه مبنی بر حمایت ایران از اقدام نظامی این کشور در شمال عراق علیه گروه تروریستی «پ.ک.ک»، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ضمن غیر دقیق خواندن این اظهارنظر، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود حمایت از هرگونه اقدام ضدتروریستی، در عین حال لشکرکشی به درون مرز‌های یک کشور ثالث به بهانه مبارزه با تروریسم، بدون اجازه از دولت مستقر و قانونی آن کشور را عملی غیر مشروع می‌داند.

وی  افزود: جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان تروریسم طی چهار دهه گذشته بوده است؛ اما هیچ‌گاه برای مواجهه با گروهک‌های تروریستی، از این اقدامات که حق حاکمیت یک کشور را نقض کند، حمایت نخواهد کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین نسبت به تصمیم تحریک‌آمیز دولت کانادا که برگرفته از سیاست‌های صهیونیسم بین‌الملل است، در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی هشدار داد.

در پی تصویب طرح در مجلس عوام کانادا که طرح و صحنه‌گردان آن، یکی از نمایندگان حامی رژیم صهیونیستی است؛ سردار شکارچی این اقدام را مخل امنیت و ثبات در منطقه دانست و از مسئولان دولت کانادا خواست ضمن عذرخواهی از ملت ایران، هرچه سریع‌تر نسبت به این تصمیم نابخردانه تجدیدنظر کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با یادآوری اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: منشأ این قبیل تصمیمات بی‌ثبات‌‌کننده امنیت جهانی، رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده‌اند و دولت کانادا نباید اسیر خیمه‌شب‌بازی‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

سردار شکارچی در پایان با اشاره به اینکه اقدام تحریک‌آمیز کانادا، نوعی تلاش برای اجماع‌سازی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بازوهای اقتدار دفاعی ایران محسوب می‌گردد، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و ارتقای اقتدار دفاعی هرگز اسیر این صحنه‌سازی‌ها نخواهند شد و این‌گونه اقدامات را چیزی جز عملیات روانی با راهبری صهیونیسم بین‌الملل نمی‌دانند که از روی درماندگی می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما