شناسهٔ خبر: 26112819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشتمین دفتر تسهیل گری محلات کرمان فعال شد

با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، هشتمین دفتر تسهیل گری استان کرمان توسط جهاددانشگاهی استان کرمان با همکاری استانداری کرمان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

هشتمین دفتر تسهیل گری محلات کرمان فعال شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا کامیاب مقدس رییس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی با حمایت و هدایت استانداری کرمان کار دفاتر تسهیل گری را جلو می‌برد و گام‌های مختلفی با نگاه علمی در نظر گرفته شده و انتظار است مسوولان دستگاه‌های اجرایی با این دید به دفاتر نگاه کنند که قرار است به آن‌ها در خدمت به مردم کمک کنند.

وی افزود:این هشتمین دفتر تسهیلگری محلات کرمان است که توسط جهاددانشگاهی استان و با همکاری اداره کل اجتماعی استانداری کرمان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کار دفاتر تسهیل گری بیان کرد: دفاتر تلاش می‌کنند با استفاده از پتانسیل‌های نادیده محلات و نیروی انسانی، با پیکره اجرایی استان ارتباط برقرار کرده و کار‌های زیادی انجام دهند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه همیاری مردم در اجرای این طرح بسیار مهم بوده و گام نخست فعالیت دفاتر اعتمادسازی و برقراری ارتباط عمیق با مردم است افزود: کرمان جزو ۱۰ استان پایلوت کشور در آغاز به کار فعالیت دفاتر تسهیل گری است و آقای رزم حسینی استاندار سابق کرمان تاکید فراوانی بر فعالیت این دفاتر داشتند تا توسعه فرهنگی و اجتماعی را نیز به همراه توسعه اقتصادی در این محلات را به همراه داشته باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیّران گفت: بزرگترین عامل اثرگذاری برای خدمت به دیگران، اعتماد است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: معضلات فرهنگی و اجتماعی پیچیده است و اگر با نگاه علمی با آن‌ها مواجه نشویم مشکلاتی برای نظام اجرایی خواهد داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمان از استان‌های پایلوت در فعالیت دفاتر تسهیل گری است و حرکت بسیار ارزشمند و مبارکی است برای کمک و همراهی با مردم که در آینده آثار آن به خوبی قابل رصد خواهد بود اظهار کرد: در محلات حاشیه‌ای و رسیدگی به معضلات، قبل از کمک رسانی در حوزه مادی، تلاش در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز است، زیرا در بررسی برخی پرونده ها، می‌بینیم ارتکاب جرایم به علت فقر فرهنگی است.

وی افزود:گاهی ساده‌ترین موضوعات موجب مشکلات بزرگی می‌شود و شاید تلاش دفاتر تسهیل گری بتواند در راستای پیشگیرانه و مواجهه با این مشکلات اقدام موثر داشته باشند.

پورابراهیمی با تاکید بر ارتباط با مردم و کار با عشق و علاقه ابراز کرد: اگر با مردم ارتباط داشته باشیم و حتی چند نفر را نجات دهیم، کار ارزشمند است ضمن آنکه امید دادن به مردم یکی از کار‌هایی است که باید دفاتر تسهیل گری انجام بدهند و موفقیت دفاتر به ارتباط با سایر دستگاه هاست.

انتهای پیام/ح

فعال شدن هشتمین دفتر تسهیل گری کرمان

نظر شما