شناسهٔ خبر: 26111940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرآن تنها نسخه نجات بخش انسان هاست

مراغه - ایرنا - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه با اشاره به نقش معنوی تعالیم قرآنی در مسیر کمال و تعالی بشری گفت: قرآن تنها نسخه نجات بخش و راهگشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه محفل انس با قرآن مراغه افزود: امروز اگر جوامع بشری غرق در بحران های فرهنگی و اجتماعی و مشکلات خانواگی هستند همه به دلیل دوری از قرآن و آموزه های انسان ساز آن است.
وی ادامه داد: اگر آموزه های قرآن را به قوانین تبدیل کنیم و آنها را در معاملات و قراردادهای خود اجرا کنیم دیگر نیازی به دادگاه و زندان و قاضی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: اگر در جامعه قرآن حاکم باشد فتنه ها یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد زیرا این کتاب آسمانی هدایتگر و روشن کننده مسیر ها برای هدایت بشر است.
وی گفت: قرآن تدوین کننده تمام قوانین بشری و رابط انسان ها باهم و ارتباط آن ها با آفریننده بوده و راه رستگاری انسان ها را نشان می دهد.
طالعی بزرگترین موانع سعادت بشری و هدایت انسانها به سوی حق و راه راست را وسوسه های شیطانی عنوان کرد و افزود: قرآن انسان ها را از دام شیطان نجات داده و در امان نگه می دارد.
وی ادامه داد: مهم ترین نکته قرآن کریم، تربیت و هدایت انسان ها بوده و بر این اساس پیروی از کلام الهی در مسیر زندگی، انسان را به کمال و سعادت می رساند.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اضافه کرد: اگر به دنبال جامعه ای قرآنی هستیم باید آثار عملی آموزه های آن در بین نسل های جدید نیز ترویج شود.
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص توجه به مفاهیم غنی و انسان ساز قرآن گفت: امروز یکی از برکات خون شهدا و موفقیت های بزرگ انقلاب اسلامی، گسترش مراکز و محافل قرآنی در مساجد و محلات است.
وی قرآن را کتاب آسمانی برای تمام اقشار جامعه دانست و افزود: همه آحاد جامعه وظیفه دارند برای گسترش ارزش های این کتاب آسمانی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بهترین نعمت برای جامعه قرآنی، انس با قرآن است ادامه داد: آیه های آن برای فهمیدن، عمل کردن و روشنگری برای همه ملت ها تا روز قیامت است.
حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: اگر می خواهید مانند پاکان زندگی کنید و در مقام شهید از دنیا بروید و در روز حسرت نجات یابید و در ظلمات راه راست را انتخاب کنید، جلسات قرآن بر پا کنید.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

نظر شما