شناسهٔ خبر: 26111862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آیا کامیون‌داران جزء مشاغل سخت قرار می‌گیرد؟

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون برای پیگیری مطالبات کامیون داران خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار‌گروه ویژه‌ای در این کمسیون خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران تشکیل شده است.

وی در توضیح مطالبات و خواسته‌های کامیون‌داران، گفت: پایین بودن نرخ کرایه، بیمه تامین اجتماعی، موضوع بازنشستگی رانندگان، قرار گرفتن شغل آن‌ها جزو مشاغل سخت و همچنین عدم پرداخت مطالبات کامیون‌داران از سوی شرکت‌های خصوصی از جمله مطالبات کامیون‌داران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: سال گذشته موضوع قرار گرفتن شغل آن‌ها جزء مشاغل سخت در کمیسیون اجتماعی بررسی و اعضای کمیسیون به آن رای مثبت دادند، اما متاسفانه این موضوع در صحن علنی پارلمان رای نیاورد.

وحدتی تصریح کرد: یکی از اهداف کمیسیون اجتماعی و کارگروه مربوطه این است که به طور ویژه این موضوع را بررسی کرده تا شغل آن‌ها جزء مشاغل سخت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم‌های توزیع و حمل بار نیز باید الکترونیکی شود، اظهار داشت:این اقدام سبب می‌شود تا هم شفافیت لازم ایجاد شود و هم یکسری تعلل‌ها و تضییع حقوق‌ها که به دلیل سیستمی نبودن یا الکترونیک نبودن این موضوع رخ می‌دهد، برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی برنامه‌هایی را برای مسئولان ذیربط در این زمینه مشخص کرده و قرار است تا آن‌ها بررسی‌های لازم را انجام و مدت ۲۰ الی ۳۰ روز گزارشی تهیه و به اعضای کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی به جد دنبال مطالبات کامیون‌داران هستند، تصریح کرد: جلسات کمیسیون اجتماعی در این باره با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، پلیس راه، سازمان تامین اجتماعی، صنف رانندگان و حتی نمایندگانی از خود رانندگان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما