شناسهٔ خبر: 26111816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده خبرگان رهبری:

پایان ماه رمضان آغازی برای دوری از رذایل اخلاقی است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی گفت: پایان ماه مبارک رمضان؛ آغازی برای بندگی خالصانه، توجه به مکارم اخلاقی و دوری از رذایل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رحمت و مغرفت الهی تنها منحصر در ماه مبارک رمضان نیست، بلکه الطاف الهی در همه لحظات شامل حال بندگان است.

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: درهای آسمان از نخستین روز ماه رمضان گشوده می‌شود و تا پایان این ضیافت الهی نیز همین طور باقی می‌ماند. در این بین شاید عده‌ای تصور کنند با پایان لیالی قدر از شدت مناجات کاسته می‌شود، این در حالیست که اهل‌بیت(ع) مراقبتشان نسبت به دهه پایانی ماه مبارک رمضان بیش از سایر ایام و شب‌های این ماه پر برکت می‌شد.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام صادق(ع) خطاب به شعیان می فرماید که دهه آخر ماه رمضان هر شب بگوند؛ خدایا به جلال ذات کریم تو پناه مى‌‏برم از اینکه ماه رمضان از من منقضى شود، یا فجر از همین شب من طلوع کند، در حالى که تو را بر گردن من مسئولیتى یا گناهى باشد، که مرا به علت آن عذاب فرمایی.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به این‌که پایان ماه مبارک رمضان؛ آغازی برای بندگی خالصانه، توجه به مکارم اخلاقی و دوری از رذایل است، افزود: عید سعید فطیر نیز با عنوان یوم الجوایز شناخته می‌شود، در این روز مبارک خداوند متعال به بندگان حقیقی خود پس از یک ماه تهذیب نفس و بندگی خالصانه جوایزی را اهدا می کند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را رمز تعالی جامعه دانست و اظهار داشت: افرادی که مسأله ولایت را نفهمیده و به دنبال زیرسؤال بردن این اصل مسلم دینی می باشند، به دنبال عناد با نظام و تطهیر نظام شاهنشاهی هستند.

وی با اشاره به این‌که تازه‌ترین توطئه دشمنان در فضای مجازی در راستای تطهیر رژیم گذشته و زیر سؤال بردن خدمات انقلاب اسلامی است، گفت: رسانه‌های وابسته به غرب درصدد آسیب زدن به جامعه اسلامی با کمرنگ کردن اعتقادات مردم است؛ امروز دشمنان به نام اطلاع رسانی، به دنبال شبهه افکنی و ایجاد تفرقه بین مردم هستند./935/پ203/ب1

نظر شما