شناسهٔ خبر: 26111319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مون جائه-این:

اگر کره‌شمالی صادقانه عمل کند، رویکرد منعطفانه‌تری را پیش می‌گیریم

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که چنانچه پیونگ‌یانگ رویکردی صادقانه در قبال خلع تسلیحات هسته‌ای پیش بگیرد، می‌توان روح بیانیه «پانمونجوم» را حفظ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز -پنج‌شنبه- گفت که چنانچه پیونگ‌یانگ رویکردی صادقانه درباره خلع تسلیحات هسته‌ای پیش بگیرد، سئول درباره فشار نظامی بر این کشور از خود انعطاف نشان خواهد داد. مون جائه-این همچنین گفت که کشورش تمرین‌های نظامی با آمریکا را مورد بازنگری قرار خواهد داد. 

پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از دیدار تاریخی با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره‌شمالی، از تصمیم خود برای توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره‌جنوبی خبر داد.

مون، با اشاره به توافقی که با کیم جونگ‌اون در نشست ماه آوریل صورت گرفت، گفت: «چنانچه کره‌شمالی در راستای خلع تسلیحات اتمی خود گام بردارد و گفت‌وگوهای میان واشنگتن و سئول و پیونگ‌یانگ برای زدودن خصومت‌ها به‌خوبی پیش برود، بی‌تردید از فشارهای نظامی بر همسایه شمالی خود خواهیم کاست تا روح بیانیه پانمونجوم را حفظ کنیم.»

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش در حال بررسی رزمایش مشترک نظامی با آمریکا است و او به مقام‌های سئول دستور داده تا با همتایان‌شان در آمریکا درباره این مساله همکاری کامل را داشته باشند. 

 

نظر شما