شناسهٔ خبر: 26110889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

مبلغ فطریه در استان چهارمحال و بختیاری ۷ هزار تومان اعلام شد

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن عید فطر، از اعلام میزان فطریه هر نفر از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این استان خبر داد و گفت: با توجه به میانگین قیمت گندم در استان مبلغ فطریه برای هر نفر ۷ هزار تومان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن عید فطر، از اعلام میزان فطریه هر نفر از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این استان خبر داد و گفت: با توجه به میانگین قیمت گندم در استان مبلغ فطریه برای هر نفر 7 هزار تومان است.

حجت الاسلام ملک محمدی با بیان اینکه فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌ عنوان طعام محسوب می‌ شوند، خاطرنشان کرد: موعد پرداخت زکات فطره از غروب روز آخر ماه مبارک رمضان تا ظهر روز عید است و برای کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند،‌ بهتر است قبل از نماز عید این مبلغ را پرداخت و یا از مجموع اموالشان جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که خودشان فقیری را می ‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند، می ‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند، گفت: این افراد باید تنها طعام یا پول معادل آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست؛ همچنین کسانی که از سادات نیستند نمی ‌توانند زکاتشان را به سادات فقیر بپردازند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای کفاره‌ غیر عمد روزی 2500 تومان و برای کفاره عمد روزی 150 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه به احتمال زیاد فردا عید فطر است، خاطرنشان کرد: نماز عید فطر شهرکرد، از ساعت 7 صبح به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام در مقابل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اقامه می شود.

وی با اشاره به اینکه در نماز عید فطر فردا، صندوق های جمع آوری فطریه از سوی کمیته امداد و بهزیستی استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در نشست هماهنگی نماز عید فطر امسال مقرر شد 400  پایگاه کمیته امداد و 40 مرکز نیکوکاری در استان زکات فطریه را جمع‌ آوری کنند.

وی تأکید کرد: زکات فطریه جمع‌ آوری شده از شهری به شهری دیگر انتقال داده نمی ‌شود بلکه زکات فطریه در همان شهر و در بین نیازمندان توزیع می ‌شود./9457//۳۰۳/خ

نظر شما