شناسهٔ خبر: 26110300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام محققی:

هم اندیشی مراکز حوزوی سبب تقویت فعالیت های حوزه است

مدیرعامل خبرگزار رسا بر ضرورت استمرار جلسات هم اندیشی بین مراکز حوزوی تأکید کرد و ادامه این جلسات را برای تقویت فعالیت های حوزوی مؤثر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، در نشست هم اندیشی مراکز حوزوی و ضیافت افطاری که به میزبانی خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به تحولات یک سال اخیر این رسانه حوزوی گفت: در طول یک سال اخیر ظرفیت های جدیدی به لحاظ خبری در خبرگزاری رسا ایجاد شده که سبب تعامل و همکاری بهتر و بیشتر با مراکز و مؤسسات حوزوی می شود.

وی افزود: در یکسال اخیر برگزاری نشست های علمی به صورت جدی تر در دستور کار خبرگزاری رسا قرار گرفته که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بوده است، با توجه به ضرورت پیگیری بحث حوزه انقلابی و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و حوزویان و مطالبات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید طرح نشست های علمی خوب بود که با استقبال حوزویان و رسانه ها مواجه شد.

حجت الاسلام محققی برای برگزاری نشست های مشترک خبرگزاری رسا با مراکز حوزوی اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: ظرفیت نشست های مشترک در خبرگزاری رسا و مؤسسات حوزوی وجود دارد.

وی با اشاره به تأسیس معاونت مطالعات فقهی رسانه در مؤسسه رسا و فعالیت آن در یکسال اخیر ادامه داد: پایگاه تخصصی وسائل فعالیت خود را به صورت متمرکزتر آغاز کرده و فعالیت های مفیدی انجام شده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا فعالیت مکتوب این رسانه حوزوی در قالب نشریه رسائل را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خوشبختانه اقدامات چشمگیر و موفقیت آمیزی در این زمینه صورت گرفته و این نشریه با استقبال خوبی در جامعه مخاطبان خود روبه رو شده است.

وی رسائل را نشریه حوزه علمیه عصر انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: رسائل یک نشریه اندیشه ای وزین است که منتقل کننده نظرات جریان علمی حوزه درباره مسائل مورد نیاز جامعه به ویژه مسائل نخبگانی است.

حجت الاسلام محققی از آمادگی خبرگزاری رسا برای معرفی کتب، پژوهش ها و محصولات فرهنگی تولیدی مراکز حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون از محصولات جدید پژوهشی و فرهنگی مراکز و مؤسسات حوزوی در خبرگزاری رسا رونمایی شده است.

وی با بیان این که خبرگزاری رسا آماده است تا دوره های آموزش خبرنویسی را در مراکز و مؤسسات برگزار کند، اضافه کرد: می توانیم دوره های آموزشی مشترکی را برای خبرنویسی در حوزه داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های باشگاه نویسندگان رسا گفت: باشگاه نویسندگان رسا در سال گذشته کار خود را آغاز کرده و آماده هستیم که مطالب طلاب و فضلای حوزه علمیه را درباره مسائل روز به ویژه در قالب های نوین روزنامه نگاری منتشر کنیم تا نظرات فضلا در قالب های رسانه ای منعکس شود.

وی افزود: سال گذشته قالب طنز در خبرگزاری رسا کلید خورد که طنزی فاخر است تا شؤون و چارچوب های حوزوی رعایت شده و از طریق قالب طنز مسائل قابل نقد منتقل شود، خوشبختانه طنز نویسان حوزوی در این زمینه فعال هستند و استقبال خوبی صورت گرفته است.

حجت الاسلام محققی اظهار داشت: فعالیت مجله خبری حوزه به صورت صوتی و تصویری آغاز شده که در قالب کلیپ های چند دقیقه و به صورت نرم خبر منتشر می شود و مسائل حوزه را به صورت هفتگی تحت پوشش قرار می دهد. همچنین تاکنون مستندهای خبری درباره موضوعات گوناگون از سوی خبرگزاری رسا تولید و از رسانه ملی نیز پخش شده است.

وی در پایان بر ضرورت استمرار جلسات هم اندیشی بین مراکز حوزوی تأکید کرد و ادامه این جلسات را برای تقویت فعالیت های حوزوی مؤثر دانست./1323/پ۲۰۲/ج

نظر شما