شناسهٔ خبر: 26109506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سروری: آشفتگی بازار ناشی از اراده سیاسی است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در پشت پرده آشفتگی بازار، اراده سیاسی قرار دارد نه اراده اقتصادی تا بتوانند جامعه را به مرز اعتراض برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش لحظه‌ای قیمت سکه، خودرو و کالاهای اساسی اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد هرج و مرج در وضعیت قیمت‌ها و بازار هستیم و هر کس هر کاری که می‌خواهد در این بازار آشفته انجام می‌دهد و متأسفانه هزینه آن را هم مردم باید بپردازند.

سروری با بیان اینکه دولت نه‌تنها بر وضع موجود نظارتی ندارد، بلکه دست سوداگران را هم باز گذاشته است، افزود: این وضعیت بسیار شکننده است و ما شاهد هستیم که در یک روز قیمت یک ماشین تا 30 میلیون بالا می‌رود که این امر هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: این وضعیت فقط نشان می‌دهد که در پشت پرده این آشفتگی بازار، اراده سیاسی قرار دارد نه اراده اقتصادی تا بتوانند جامعه را به مرز اعتراض برسانند و ناکارآمدی دولت و نظام را به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید:

علت کناره‌گیری سروری از دبیرکلی جمعیت رهپویان

سروری: اولویت تهران تغییر نام این خیابان، آن خیابان نیست

وی بر همین اساس تأکید کرد: قابل قبول نیست که ما وضعیت فعلی را ناشی از روند اقتصادی بدانیم؛ چراکه در 40 سال گذشته کمتر شاهد چنین وضعیتی بوده‌ایم که قیمت ارز، طلا، سکه و خودرو این‌چنین لجام‌گسیخته افزایش پیدا کند.

سروری با اشاره به اعتصاب کامیون‌داران، گفت: در قضیه کامیون‌داران اگر اقدامات دولت قابل انجام بود، چرا تا آن زمان انجام نشد و این قضیه منجر به اعتراض سراسری آنها شد؟

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بی‌ارادگی سیاسی دولت در این زمینه خاطرنشان کرد: دولتی که می‌بیند شرایط بازار به حد انفجار رسیده است، با خونسردی و کندی عمل می‌کند و اگر بخواهم بهتر بگویم، ورودی به قضیه ندارد تا مشکل به اوج برسد.

وی ضمن انتقاد از سخنان اخیر سخنگوی دولت، یادآور شد: آقای نوبخت می‌گوید ارز و طلا به بازار تزریق شده است، درحالی‌که این به درد مردم نمی‌خورد و آنها باید بازار را کنترل کنند. از این‌رو مردم منتظر اقدامات عملی دولت هستند.

سروری با اشاره به سوءاستفاده سوداگران از وضعیت فعلی و ناتوانی دولت در حل و فصل مشکلات تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت ناکارآمد و ناهماهنگ بوده و متأسفانه رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور دیدگاه‌های متفاوتی دارند و بنابراین دولت باید تیم اقتصادی خود را ترمیم کند.

نظر شما