شناسهٔ خبر: 26109481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آیا کامیون‌داران جزء مشاغل سخت قرار می‌گیرد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون برای پیگیری مطالبات کامیون داران خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون برای پیگیری مطالبات کامیون داران خبر داد.

محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار‌گروه ویژه‌ای در این کمسیون خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران تشکیل شده است.

وی در توضیح مطالبات و خواسته‌های کامیون‌داران، گفت: پایین بودن نرخ کرایه، بیمه تامین اجتماعی، موضوع بازنشستگی رانندگان، قرار گرفتن شغل آن‌ها جزو مشاغل سخت و همچنین عدم پرداخت مطالبات کامیون‌داران از سوی شرکت‌های خصوصی از جمله مطالبات کامیون‌داران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: سال گذشته موضوع قرار گرفتن شغل آن‌ها جزء مشاغل سخت در کمیسیون اجتماعی بررسی و اعضای کمیسیون به آن رای مثبت دادند، اما متاسفانه این موضوع در صحن علنی پارلمان رای نیاورد.

وحدتی تصریح کرد: یکی از اهداف کمیسیون اجتماعی و کارگروه مربوطه این است که به طور ویژه این موضوع را بررسی کرده تا شغل آن‌ها جزء مشاغل سخت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم‌های توزیع و حمل بار نیز باید الکترونیکی شود، اظهار داشت:این اقدام سبب می‌شود تا هم شفافیت لازم ایجاد شود و هم یکسری تعلل‌ها و تضییع حقوق‌ها که به دلیل سیستمی نبودن یا الکترونیک نبودن این موضوع رخ می‌دهد، برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی برنامه‌هایی را برای مسئولان ذیربط در این زمینه مشخص کرده و قرار است تا آن‌ها بررسی‌های لازم را انجام و مدت ۲۰ الی ۳۰ روز گزارشی تهیه و به اعضای کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی به جد دنبال مطالبات کامیون‌داران هستند، تصریح کرد: جلسات کمیسیون اجتماعی در این باره با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، پلیس راه، سازمان تامین اجتماعی، صنف رانندگان و حتی نمایندگانی از خود رانندگان ادامه خواهد داشت.

نظر شما