شناسهٔ خبر: 26109469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفره های افطاری اوقاف کردستان میزبان 15 هزار نیازمند بود

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: سفره های افطاری ساده این سازمان از اول ماه مبارک رمضان تاکنون میزبان 15 هزار نفر از نیازمندان بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون 60 سفره افطاری با استفاده از محل نیات واقفان در مساجد و بقاع متبرکه استان دایر و 15 هزار نیازمند اطعام شدند.
وی افزود: این سفره های ساده در بقاع متبرکه شهرستان های سنندج، قروه و بیجار و همچنین مساجد دارای موقوفه سایر شهرستان های استان برپا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه برپایی این سفره ها در قالب طرح ضیافت الهی بوده است، تاکید کرد: در قالب این طرح همچنین 60 محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان برگزار شده است.
حجت الاسلام نوروزی همچنین برگزاری سه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی از کشور افغانستان، برپایی جشن نشاط معنوی در شهرک بهاران و تکریم روحانیون اهل سنت را از دیگر برنامه های این اداره کل در طول ماه مبارک اعلام کرد.
وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال، 18 امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار میزبان طرح ضیافت الهی بودند و برپایی خیمه های معرفت، ایجاد پایگاه های مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی، ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم و ویژه برنامه شب های قدر در قالب این طرح اجرا شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اعزام مُبلغ به مناطق محروم را از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه رمضان اعلام کرد و افزود: بر این اساس 11 مبلغ اعزامی از قم و 55 مبلغ و مبلغه بومی به مناطق محروم اعزام شدند.
2 یک هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102

نظر شما