شناسهٔ خبر: 26108448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کره جنوبی: نشست سنگاپور دنیا را از تهدیدات اتمی نجات داد

رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا درباره نتایج نشست رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی مدعی شد که با پذیرش خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ، جهان از تهدید جنگ اتمی نجات یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج‌شنبه (امروز) در دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور را «موفقیت» نامید.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، مون در دیدار با پامپئو در سئول گفت «دیدگاه‌های مختلفی درباره نتیجه آن نشست وجود دارد اما آنچه از همه مهم‌تر است این واقعیت است که این [نشست] به همه جهان شامل مردم آمریکا، ژاپن و چین امکان رهایی از از تهدیدات جنگ اتمی و موشک‌های دور-بُرد را داد». 

مون در این دیدار بر اهمیت گفت‌وگو و همکاری‌های نزدیک میان متحدان برای اجرای کامل و سریع سند نهایی دیدار سران آمریکا و کره شمالی تاکید کرد. 

پامپئو در این دیدار از رئیس جمهور کره جنوبی خواست با استفاده از روابط شخصی نزدیک با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، نقشی هدایت‌کننده در فرآیند خلع سلاح اتمی کره شمالی ایفا کند.

پامپئو افزود، مسایل زیادی هست که باید درباره آن بحث و گفت‌وگو کرد اما تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن موشک‌ها و تسلیحات اتمی کره شمالی موفقیت‌آمیز خواهد بود و در نهایت صلح را در شبه جزیره کره به ارمغان می‌آورد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه در سنگاپور دیدار کردند. کیم در این دیدار متعهد به خلع سلاح اتمی کره شمالی و ترامپ متعهد به تضمین امنیت برای کره شمالی شد. 

بعد از پایان دیدار سران آمریکا و کره شمالی، وزیر خارجه آمریکا به سئول سفر کرد تا در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی و همچنین همتایان کره جنوبی و ژاپنی درباره نتایج نشست سنگاپور گفت‌وگو کند. 

انتهای پیام/ص

 

نظر شما