شناسهٔ خبر: 26108120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

یک هزار قزوینی به حامیان طرح های کمیته امداد پیوستند

قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۲۰ روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرح های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، مجید مومنی با تقدیر از حضور حامیان در طرح های مختلف کمیته امداد برای خدمت به نیازمندان گفت: امروز شاهد دستان گرمی هستیم که در اقصی نقاط استان دستگیر مددجویان هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۰ روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرح های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین روحیه نیکوکاری را تابع ثروت و دارایی ندانست و گفت: امروز در میان جامعه کارگری، کارمندی، مشاغل آزاد و افراد با توانایی های مختلف شاهد مشارکت در طرح های خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) هستیم.

وی ادامه داد: طرح اکرام ایتام به برند و شاخصی در کار این نهاد تبدیل شده است و به برکت همین حضور مردم و مشارکت های آنهاست که از سال گذشته برنامه ریزی برای خانه دار کردن ایتام در استان را آغاز کردیم و مقرر شد تا پایان سال ۹۷ یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.

مومنی عنوان کرد: سال گذشته هزار و ۶۸۱ یتیم در استان قزوین تحت حمایت این نهاد بود که ۱۸ هزار و ۷۰۶ یتیم برای کمک به این ایتام با کمیته امام خمینی (ره) همکاری داشتند.

وی اعلام کرد: مجموع کمک های حامیان در طرح اکرام ایتام بیش از هشت میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان بود که متوسط سرانه کمک حامیان بیش از ۳۷ هزار تومان و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان ۴۱۷ هزار تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی براساس ضوابط و قوانین اظهارکرد: هر یتیم دارای شناسه است که حساب بانکی و کد شناساسی آن را نشان می دهد و کمک های حامیان از طریق شماره شناسه به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح اکرام محسنین نیز برای فرزندانی اجرا می شود که از نعمت پدر محروم نیستند ولی به لحاظ بیماری، از کارافتادگی و یا بدسرپرستی دارای تنگناهای مالی هستند.

نظر شما