شناسهٔ خبر: 26107285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح اوقات فراغت«آسمانی ها» در ۲۸۲ کانون مسجدی استان زنجان اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از اجرای طرح اوقات فراغت«آسمانی ها» در ۲۸۲ کانون مسجدی استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یوسف عباسی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان اظهار کرد: همه ساله در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طرح آسمانی ها برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این طرح را احیای کارکردهای مساجد، تلاش برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه و همچنین بصیرت افزایی راه مقابله با دسیسه های دشمنان عنوان کرد و گفت: در این طرح تلاش می شود با اجرای برنامه های متنوع و جذاب زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کرد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی، اعتقادی، اخلاق و نیز اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت های مذهبی و فرهنگی مقارن با ایام اوقات فراغت در آیین نامه این طرح مورد تاکید قرار گرفته است.

 

به گفته عباسی،  برنامه ریزی جذب حداقل 25 عضو جدید در مقاطع سنی مختلف، برگزاری دوره ی علمی، آموزشی و مهارتی، برگزاری اردوی فرهنگی تربیتی، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی مستمرو مسابقات فرهنگی در طرح آسمانی ها مورد توجه قرار می گیرد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: ساماندهي فعاليت هاي اوقات فراغت كانون، هماهنگ سازي و ايجاد وحدت رويه در فعاليت هاي مسجد، استفاده از كليه ی ظرفيت های موجود در تشكُل هاي حوزه ی مسجد، برنامه ریزی در جهت غنی سازی زمان اوقات فراغت کانون ها و ایجاد هم افزایی و دوری از موازی کاری با سایر نهاد های مستقر در مسجد از اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه نامگذاری سال در برنامه ریزی های اوقات فراغت مورد توجه جدی قرار دارد، افزود: در برنامه ریزی ها فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ مطالعه، فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت برنامه ریزی های اوقات فراغت قرار دارد.

 

به گفته وی، با توجه به اينكه برنامه هاي اوقات فراغت كانونهاي مساجد با رويكرد ديني انجام مي شود انتظار مي رود توجه به شعائر اسلامي از قبيل نماز جماعت، قرائت قرآن، آموزش احكام اخلاق و اعتقادات، پاسخگويي به شبهات ديني، مسائل شرعي، حجاب برتر و ساير موارد مشابه در رأس فعاليت هاي كانون طراحي شود .

 

عباسی با اشاره به اینکه طرح آسمانی ها از اول تیر آغاز و تا 18 شهریور امسال ادامه دارد، افزود: 282 کانون مسجدی در استان زنجان این طرح را اجرا خواهند کرد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان در پایان متذکر شد: دبیرخانه کانون های مساجد استان تعهدی نسبت به برگزاری اردوها ندارد و برگزاری هر نوع اردو به عهده مدیرمسوول و تنها با بیمه تمام شرکت کنندگان در اردو میسر است.

نظر شما