شناسهٔ خبر: 26105123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جمع خبرنگاران عنوان شد

توصیه ظریف به کانادا: تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگیرید و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید

وزیر خارجه کشورمان ضمن تاسف از تصمیم اخیر در مجلس عوام کانادا علیه ایران این سیاستها را به ضرر این کشور خواند و به دولت اتاوا توصیه کرد که تحت تاثیر جوسازیها قرار نگیرد و با سیاست مستقلی درباره جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران در واکنش به تصویب طرحی در مجلس عوام کانادا در زمینه محدود کردن روابط با ایران عنوان کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی درباره ایران وجود داشته و علیرغم اینکه دولت عوض شده و این دولت با یک دیدگاه دیگری وارد صحنه سیاسی شده، این فشارهای سیاسی توسط تندروها ادامه دارد. 

‎وی خاطرنشان کرد:ما معتقدیم این سیاست‌ها به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت صلح و امنیت بین‌المللی نیست. متحدانشان در منطقه مرتکب جنایاتی شدند که نسبت به آن جنایات چشم پوشی و در قبال آن جنایات سکوت کرده و جمهوری اسلامی را بی جهت به جنایاتی که متحدان خودشان مرتکب آن می شود، متهم می کنند. 

‎به گزارش فارس، ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده، اگر تلاشها و حمایت‌های ایران نبود، شرایط دیگری در منطقه ما حاکم بود. 

‎وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: امیدواریم کشورهایی غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازی‌ها قرار گرفته و خودشان نیز وارد این جوسازی‌ها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به ایران تصمیم بگیرند.

‎ وی گفت: باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاست‌های خودش اینگونه عمل می کند.

 به گزارش فارس، مجلس عوام کانادا روز سه‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که خواستار قطع کلیه مذاکرات با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

*دستاوردهای سفر به آفریقای جنوبی

‎وزیر خارجه همچنین درباره مذاکرات انجام شده در آفریقای جنوبی با بیان اینکه مذاکرات فشرده و خوبی داشتیم، گفت: با وزیر خارجه درباره محورهای همکاریها مذاکرات خوب و طولانی داشتیم و قرار شد هیات های کارشناسی گفتگو داشته باشند و همکاران ما با همتایان خود در آفریقای جنوبی یک جلسه بزرگ کارشناسی در حوزه تجارت، حمل و نقل و همکاری‌های بانکی داشتند. 

‎ظریف ملاقاتش با رئیس جمهور آفریقای جنوبی را ملاقات خوب و کاری برشمرد و افزود: ایشان ضمن تاکید آفریقای جنوبی بر گسترش تعهدات کشورش بر گسترش روابط دوجانبه درباره روشهای عملیاتی ادامه کار گفتگو کرد و همینطور در مورد اینکه به هیاتهای کارشناسی و مقامات این کشور دستور خواهد داد که در این زمینه ها مطالعات لازم را انجام دهند و ظرف چند هفته آینده هیات کارشناسی از سوی آفریقای جنوبی به ایران بیاید برای اینکه زمینه‌های همکاری را نهایی کنند. 

‎رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: مجموعا من اراده سیاسی بسیاری خوبی در آفریقای جنوبی دیدم و زمینه های همکاری بسیار زیادی وجود دارد که همکاران ما با طرف‌های خودشان بحث کردند و انشالله در سفری که در آینده نزدیک به ایران خواهند داشت، بیشتر بحث خواهیم کرد. 

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: آفریقای جنوبی دوست خیلی نزدیک ماست و همواره در زمینه حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در کنار ما بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما