شناسهٔ خبر: 26104828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

پامپئو:

برای خلع سلاح اتمی کره شمالی متعهدیم

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود در سئول تاکید کرد این کشور برای خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیرقابل بازگشت کره شمالی متعهد است.

صاحب‌خبر -

قانون- وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود در سئول تاکید کرد این کشور برای خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیرقابل بازگشت کره شمالی متعهد است.

 

به گزارش قانون به نقل از فارس: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود گفت که واشنگتن متعهد به خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیرقابل بازگشت کره شمالی است.


به نوشته خبرگزاری فرانسه، پامپئو که بعد از نشست سنگاپور میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به کره جنوبی سفر کرد، با «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن و «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی دیدار و کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.

پامپئو روز پنج‌شنبه (امروز) هشدار داد تا زمانی که فرآیند خلع سلاح اتمی کامل نشود، رفع تحریم علیه کره شمالی انجام نخواهد گرفت.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد «ما بر این باوریم که کیم جونگ اون فوریت را درک می‌کند... که ما باید این [اقدام]را به سرعت انجام دهیم».

خبرگزاری یونهاپ هم نوشت، پامپئو در دیدار با کونو و کانگ تاکید کرد همکاری سه‌جانبه در منطقه برای تاثیرگذاری بر فرآیند خلع سلاح اتمی که فرآیندی آسان نیست، بسیار اهمیت دارد.

وزیر خارجه کره جنوبی هم گفت: روابط واشنگتن و سئول همواره محکم بوده و خواهد بود و تاکید کرد درباره عدم ادامه رزمایش نظامی مشترک در منطقه، سران نظامی دو کشور باید مشورت کنند. همچنین وزیر خارجه ژاپن هم گفت: نیرو‌های آمریکایی حاضر در کره جنوبی باید به نقش کلیدی خود در ایجاد ثبات در منطقه ادامه دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما