شناسهٔ خبر: 26104265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سازمان ملل درباره آمار مرگ و میر نوزادان در نوار غزه

سازمان ملل متحد اعلام کرد میانگین آمار مرگ و میر نوزادان در نوار غزه در یک دهه گذشته کاهش نیافته است .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما مهمترين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است.

 

شهادت يک جوان در نوار غزه 

یک فلسطینی 21 ساله به نام احمد العاصی در اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. وی چند روز قبل در شرق خان یونس در نوار غزه زخمی شده بود.

سرکوب معترضان در رام الله 

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تظاهرات فلسطینی ها در شهر رام الله را برای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه با توسل به زور متفرق کردند. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2302898" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2152672/2302898?width=340&height=240"></script></div>
 
هشدار سازمان ملل درباره آمار مرگ و میر نوزادان در نوار غزه 
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی از نیویورک، استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه در مقر این سازمان در نیویورک درباره میانگین مرگ و میر نوزادان در نوار غزه که از سال 2006 در محاصره شدید قرار دارد ، هشدار داد .
دوژاریک گفت با وجود کاهش میزان مرگ و میز نوزادان در بییشتر مناطق جهان در یک دهه گذشته اما این آمار در نوار غزه کاهش نیافته است .
استفان دوژاریک اعلام کرد بر اساس مطالعات جدید آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ( آنروا ) در 10 سال گذشته میزان مرگ و میر نوزادان در نوار غزه برخلاف دیگر مناطق کم نشده است.
در گزارش آنروا آمده است میانگین مرگ و میز نوزادان در میان آوارگان فلسطینی در غزه 22.7 درصد از هر هزار مورد تولد است که این آمار به میانگین مرگ و میر نوزادان درسال 2006 ( 20.2 درصد برای هر هزار مورد تولد ) خیلی نزدیک است .
دوژاریک تاکید کرد آژانس آنروا همچنین درباره وخامت شدید اوضاع اجتماعی و اقتصادی ساکنان نوار غزه در یک دهه گذشته و پس از تحریم های شدید علیه این منطقه هشدار داده است.
 
حمله ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان به معترضان فلسطینی ها در رام الله


نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تظاهرات فلسطینی ها در شهر رام الله را برای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه با توسل به زور متفرق کردند.
نیروهای امنیتی فلسطینی چهارشنبه شب برای متفرق کردن تظاهرات فلسطینی ها در شهر رام الله که با هدف اعلام همبستگی با اهالی نوار غزه و اعتراض به اعمال مجازات ها و تحریم های تشکیلات خودگردان بر ضد جنبش حماس برگزار شده بود، از بمب های صوتی و گاز اشک آور استفاده کردند.
تظاهرات دیشب در رام الله در اطراف مقر دولت فلسطین برگزار شد . این در حالی است که دولت فلسطین دیروز در بیانیه ای هر گونه برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهرهای کرانه باختری رود اردن را ممنوع کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، دهها نیروی امنیتی دیشب به طرف صدها تظاهرکننده فلسطینی در رام الله بمب های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از ساکنان تحت محاصره غزه و محکومیت اعمال مجازات ها و تحریم ها علیه آنان سر می دادند.

محمود عباس: تصویب قطعنامه در مجمع عمومی پیروزی قوانين بين المللي بود

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد تصویب قطعنامه حمایت بین المللی از ملت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، پیروزی حقانیت فلسطین و قوانین بین المللی بود.

صهيونيست ها: اقدام مجمع عمومي سازمان ملل متحد يک جانبه است 

دانی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که برای بررسی جنایات اخیر این رژیم در کشتار فلسطینیان بیگناه در غزه برگزار شده بود، ادعا کرد اقدامات مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با این رژیم یکجانبه است.

تصويب قطعنامه در محکوميت اسرائيل به خاطر کشتار فلسطيني ها در غزه 

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قوی 120 کشور به قطعنامه ای در محکومیت اسرائیل به خاطر کشتن فلسطینیان در غزه رای داد و تلاش آمریکا برای مقصر دانستن حماس را رد کرد.
­این قطعنامه با 120 رای موافق در برابر 8 رای مخالف و 45 رای ممتنع تصویب شد.
193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل هستند.
تلاش آمریکا برای تصویب اصلاحیه ای در این قطعنامه برای محکوم کردن حماس نتوانست دوسوم آرای لازم را برای تصویب به دست آورد.

نظر شما