شناسهٔ خبر: 26103585 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هیرو، سرمربی جدید ماتادورها

لوپتگی اخراج شد

خولن لوپتگی بدون این‌که حتی یک روز حضور در جام جهانی را تجربه کند، رکوردی بی‌نظیر را به نام خودش ثبت کرد. او به تنها سرمربی تاریخ ادوار جام جهانی تبدیل شد که تنها یک روز پیش از آغاز این تورنمنت جهانی از سمتش برکنار می‌شود. اعلام خبر سرمربیگری لوپتگی در رئال مادرید بعد از جام جهانی در عصر روز سه‌شنبه، کافی بود که مدیران فوتبال این کشور حکم به اخراج این مربی بدهند.

صاحب‌خبر -

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا روز گذشته و در کنفرانسی خبری ضمن تشکر از خدمات لوپتگی گفت: مشکل این است که برخی افراد بدون هیچ اطلاعی به فدراسیون فوتبال اسپانیا و در غیاب آن یکسری کارها را انجام داده‌اند و این چیزی است که ما نمی‌توانیم به آسانی از کنار آن بگذریم. لوپتگی یک مربی حرفه‌ای است، اما شیوه‌ای که شما کارهای‌تان را انجام می‌دهید هم مهم است.

روبیالس درباره اقدام باشگاه رئال برای مذاکره با لوپتگی در آستانه آغاز جام جهانی هم گفت: رئال مادرید به دنبال سرمربی بود و به دنبال بهترین سرمربی هم بود و کارش قانونی بود و من چیزی درباره آن نمی‌گویم اما سرمربی که هنوز کارمند فدراسیون فوتبال اسپانیاست، نمی‌تواند بدون هماهنگی چنین کاری را انجام دهد. من با یکی دو تماس پنج دقیقه‌ای قبل از این‌که خبر قرارداد لوپتگی با رئال مادرید رسانه‌ای شود، از ماجرا مطلع شدم. بنا به گزارش رسانه‌ها، روبیالس به قدری از این اقدام لوپتگی عصبانی بود که سه‌شنبه‌شب از مسکو به محل اردوی اسپانیا رفت و تنها غایب روز گذشته کنگره رسمی فیفا بود. فدراسیون فوتبال اسپانیا ساعتی بعداز اخراج لوپتگی، فرناندو هیرو را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا معرفی کرد. هیرو تا دیروز دستیار لوپتگی بود.

باشگاه رئال‌مادرید برای آن‌که قرارداد لوپتگی با فدراسیون فوتبال اسپانیا (که تا 2020 اعتبار داشت) را ملغی کند 2 میلیون یورو به این فدراسیون خواهد پرداخت اما این اخراج شاید 2 میلیون یورو به رئال مادرید کمک کند. با این اوصاف لوپتگی به‌صورت مستقیم از روسیه به کمپ رئال در مادرید خواهد رفت تا کهکشانی‌ها را در فصل جدید هدایت کند.

نظر شما