شناسهٔ خبر: 26102894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جنبش انصارالله یمن:

ائتلاف متجاوز سعودی هیچ گونه پیشروی در «الحدیده» نداشته است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ عنوان در شهر الحدیده پیشروی نکرده و هیچ دستاورد نظامی کسب نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در تشریح آخرین تحولات مربوط به جبهه نبرد الحدیده گفت: ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ عنوان در شهر الحدیده پیشروی نکرده و هیچ دستاورد نظامی کسب نکرده است.

ضیف الله الشامی افزود: ما عملیات پیاده سازی نیروهای سعودی- اماراتی را از کشتی های جنگی در نزدیکی بندر الحدیده با شکست مواجه کردیم. اعلام کسب دستاوردهای نظامی در جبهه الحدیده از سوی رسانه های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی نادرست است و با هدف تضعیف روحیه انجام می شود.

وی تأکید کرد: بندر الحدیده همچنان در کنترل نیروهای دولت قانونی یمن (انصار الله) قرار دارد. غافلگیری های نظامی بسیاری در مقابله با تجاوزگری عربستان علیه کشورمان در راه است. فرودگاه الحدیده کاملا از تیررس نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی دور است و ارتش یمن در داخل آن مستقر است. طی چند عملیات ۱۱ خودرو نظامی این ائتلاف در نزدیکی شهر الحدیده به آتش کشیده و منهدم شد.

الشامی افزود: دست ما به سوی صلح عادلانه که حافظ کرامت ملت یمن باشد دراز است ولی در عین حال صلحی را که در نهایت به تسلیم شدن منجر شود نمی پذیریم.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله درباره اوضاع انسانی شهر الحدیده گفت: اوضاع انسانی در الحدیده مانند سایر شهرهای دیگر یمن فاجعه بار است.

نظر شما