شناسهٔ خبر: 26102107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

نماینده آمریکا: تصویب قطعنامه علیه اسرائیل چیزی را تغییر نمی دهد

صاحب‌خبر -
 خرداد:نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، برگزاری نشست اضطراری برای رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی علیه جنایات صهیونیست ها را سیاسی دانست و گفت: این مساله هیچ چیزی را تغییر نمی دهد و به صلح کمک نمی کند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، نیکی هیلی عصر چهارشنبه در نشستی که به درخواست سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برگزار شد، برای تشریح قطعنامه پیشنهادی خود که در مقابل قطعنامه پیشنهادی این دو نهاد اسلامی است، این مطلب را مطرح کرد.
وی اینگونه سخنان خود را شروع کرد که امروز اتفاقات بزرگی در دنیا روی می دهند و افزود: در نیکاراگوئه مردم در حال تظاهرات هستند و بیش از ۱۴۶ نفر در دو ماه گذشته توسط دولتشان کشته شده اند. اما ما امروز در مورد نیکاراگوئه صحبت نمی کنیم. 
نماینده آمریکا ادامه داد: مردم ایران ماه هاست که علیه دولتشان تظاهرات می کنند. هزاران نفر دستگیر شده اند و بیش از ۲۵ نفر کشته شده اند؛ اما ما در مورد ایران صحبت نمی کنیم.
هیلی اضافه کرد: بدترین بحران انسانی دنیا در یمن اتفاق افتاده است و میلیون ها نفر در خطر مرگ از گرسنگی هستند و در میانمار بیش از یک میلیون نفر در یک طرح پاکسازی قومیتی از خانه هایشان بیرون رانده شده اند اما ما در مورد یمن یا میانمار حرف نمی زنیم. 
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: ما امروز جمع شده ایم و در مورد غزه صحبت کنیم چون حمله به اسرائیل برای برخی به بازی محبوبشان تبدیل شده است.
هیلی ماهیت قطعنامه ضد صهیونیستی را سیاسی و یکطرفه دانست و گفت: حتی یک بار به حماس که هر بار خشونت علیه اسراییل را شروع می کند، اشاره نشده است.
وی با بیان اینکه این قطعنامه های یک طرفه هرگز به صلح بین اسرائیل و فلسطین کمک نمی کند، افزود: اما هدف این قطعنامه صلح نیست و احتمال می دهم که حتی دوستان ترکیه ای ما می دانند که تصویب این قطعنامه چیزی را تغییر نخواهد داد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اما برای این خوب است که مردم در کشورمان فکر کنند که ما کاری کرده ایم، این قطعنامه هیچ کمکی به صلح نمی کند و تنها به مردم غزه می گوید که رهبرانشان نقشی در زجر آنها ندارند.
هیلی مدعی شد: اگر صادق بودیم می گفتیم که در هیچ طرفی بازیگران صد در صد خوب وجود ندارد، اسرائیل در ۲۰۰۵ از غزه خارج شد و حماس رهبر این منطقه بوده است اما بعد از 11 سال غزه تنها چند ساعت در روز برق دارد. وی تصریح کرد: این قطعنامه حماس را در بحران اخیر به هیچ وجه مسئول نمی داند و همه چیز را به گردن اسرائیل می اندازد. گزینه های انتخاب برای مجمع عمومی مشخص است؛ به صلح یا به افزایش نفرت کمک کند. 
نماینده آمریکا اضافه کرد: این رای نشان می دهد که کدام کشورها به دقیق بودن و حقیقت اهمیت می دهند و کدام یک به مسایل سیاسی خودشان. به خاطر صلح، از همگی می خواهم به بخش اصلاحی پیشنهاد شده از طرف آمریکا رای دهند.
نظامیان صهیونیستی از ماه مارس(اردیبهشت) تا کنون بیش از 120 نفر از شهروندان غیر نظامی فلسطینی را کشته و حدود 12 هزار نفر را زخمی کرده اند.
پیش از این، کویت قطعنامه ای را به شورای امنیت پیشنهاد داد که نماینده آمریکا آن را وتو کرد و اجازه نداد جنایات صهیونیست ها محکوم شده و کمیته ای برای بررسی جنایات صورت گرفته تشکیل شود.

نظر شما